۱۵۷۶۱۶۰۰۲
به گزارش تهران پرس از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، غلامرضا محتسبی روز یکشنبه با توجه به اینکه آب بهای مصارف این بخش با تعرفه غیرخانگی محاسبه می‌شود، افت ۱۰ درصدی مصرف بر روی کاهش درآمدهای شرکت اثرگذار بوده اما تلاش شده است این کاهش درآمد از محل رشد سایر درآمدها از جمله فروش انشعاب جبران شود.

وی درباره وضعیت درآمدهای شرکت آبفای منطقه یک شهر تهران در سال جاری، اظهار داشت: تا پایان دی‌ماه امسال بیش از ۱۳۰ درصد بودجه پیش‌بینی شده در بخش فروش انشعاب فاضلاب، منابع نقدی تامین شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد منابع مالی شرکت فاضلاب شهر تهران توسط آبفای منطقه یک تامین می‌شود، افزود: در ۱۰ ماهه امسال، حدود ۱۴۰ میلیارد تومان از محل فروش انشعاب برای شرکت فاضلاب تخصیص داده‌ایم.

وی همچنین از تحقق کامل بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی شرکت آبفای منطقه یک تهران در بخش سرمایه‌ای آب در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: یکی از بخش‌هایی که امسال با کاهش منابع درآمدی مواجه شدیم، شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از واحدهای غیرخانگی مثل رستوران‌ها، باشگاه‌ها، اداره‌ها و نهادهایی بود که فعالیت آنها در مقاطعی از سال براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا متوقف شد.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفای منطقه یک شهر تهران حجم مصرف سالانه آب در بخش غیرخانگی این منطقه را ۳۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

محتسبی در عین حال از افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصد مصرف آب این منطقه در بخش خانگی در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: مصرف سالانه آب منطقه در بخش خانگی حدود ۱۲۰ میلیون مترمکعب است.

به گفته وی، مشترکانی که بین صفر تا پنج مترمکعب در ماه مصرف داشته باشند، براساس آب امید از پرداخت آب بها معاف می‌شوند و مشترکانی که ۱۴ مترمکعب به پایین مصرف داشته باشند، به منزله مشترکانی هستند که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند اما در آبفای منطقه یک حدود ۵۰ درصد مشترکان ماهانه بین ۱۵ تا ۳۰ مترمکعب مصرف دارند.

وی یکی از برنامه‌های اصلی شرکت آبفای منطقه یک شهر تهران را در سال جاری، شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه اعلام کرد و افزود: امسال حدود شش‌هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در این منطقه شناسایی شده که در محاسبه تعرفه پلکانی مشترکان و همچنین شناسایی واقعی مشترکانی که می‌توانند از مزایای آب امید برخوردار شوند، اثرگذار است.
کد خبر: ۴۷۹۵
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha