۱۵۷۵۹۶۱۵۵
به گزارش خبرنگار تهران پرس، بعد از عملیات فتح‌المبین بود؛گروهی از رفقای همسنگری که با بالا بردن سالهای شناسنامه شان

راهی جبهه شده بودند،بااتوبوسی عازم دوکوهه شدند،دوکوهه ای که راهی به آسمان داشت و ازاین میان عده ای ازاین گروه را باخود راهی کرد وگروهی دیگر را باجراحت هایی از فراق ودلتنگی رفقای رفته و زخم های شیمیایی به جای گذاشت.

حسن مرادی نژاد یکی از رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) در دوران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به خاطراتی از شهید ناصر صالحی و دلتنگی هایش از دوران دفاع مقدس اظهار داشت: بعد از عملیات فتح المبین همراه با تعدادی از همرزمان به منطقه جنوب کشور و پادگان دوکوهه اعزام شدیم؛ در آن زمان پسرخاله ام شهید ناصر صالحی نیز عضو گردان بلال حبشی بود و ما همراه با برادر شهید صالحی در گردان حمزه سیدالشهدا به فرماندهی شهید رضا چراغی تقسیم بندی شدیم.

وی ادامه داد: شب ماقبل عملیات آخر بیت المقدس، برادر شهید صالحی با هق هق گریه از خواب پرید و وقتی دلیلش را پرسیدیم، می گفت که خواب دیده که برادرش ناصر به شهادت رسیده است.

مرادی نژاد ادامه داد: یکی از مناطقی که رزمندگان دوران دفاع مقدس قصد عبور داشتند اما توسط چند دوشکای عراقی تحت کنترل بود و امکان عبور را سخت کرده بود و به همین دلیل، شهید ناصر صالحی داوطلب شده بود تا این خط با بشکند و عراقی هایی که با دوشکا امکان تردد را برای رزمندگان ما سخت کرده بودن را نابود کند، او این کار را انجام داد و خطر دوشکا را از میان برد اما در عین همین کار بود که به شهادت رسید اما کارش را به نحو احسنت انجام داد.

این یادگار دوران دفاع مقدس اضافه کرد: چند ساعت بعد از آزاد سازی خرمشهر در سنگر نشسته بودیم که خبر شهادت ناصر صالحی را به من و براردش اعلام کردند و به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم به تهران بازگردیم تا در مراسم تشییع پیکر این شهید شرکت کنیم و در جاده شلمچه _خرمشهر بودیم که با شهید همت روبرو شدیم .

وی در ادامه این خاطره گفت: شهید همت علت خارج شدن ما از گردان را پرسید و ما در جواب گفتیم که شهید ناصر صالحی به شهادت رسیده است و من و برادرش در حال رفتن به تهران برای شرکت در مراسمش هستیم و وقتی شهید همت این موضوع را شنید، اجازه داد که به تهران برویم.

مرادی نژاد در پایان افزود: نخستین بار بود که شهید همت را از نزدیک می دیدیم و با او همکلام می شدم و یک سال بعد هم خبر شهادت شهید همت، باعث شد که چنین فرمانده ای را برای همیشه از دست دهیم اما یاد و خاطرات او و همه شهدا همچنان برایمان زنده است و امیدوارم بتوانیم راهشان را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

فاطمه مرادی نژاد
کد خبر: ۴۸۱۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha