۴۴۷۹۱۴۴
به گزارش تهران پرس ، انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر که بصورت مشترک با شورای حمل و نقل و ترافیک در محل استانداری تهران برگزار شد، گفت: در نوروز ۹۸ مردم با سیل مواجه شدند و در نوروز ۹۹ نیز با شیوع ویروس کرونا مواجه شدند و طبق فرمایشات رییس جمهوری در این شرایط سخت و دشوار نمی توان مردم را از سفر کردن منع کرد.

وی تاکید کرد: آنچه که مسلم است سفر در شهرهای قرمز و نارنجی مطلقا ممنوع است و تنها در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل های بهداشتی سفر باید انجام شود.

استاندار تهران ادامه داد: در این شرایط باید شهرداران با اقدامات زیباسازی و فرهنگی و هنری محیط شهر را برای شهروندان جذاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارشی که امروز در جلسه ارائه شد میزان سفر در استان تهران ۳ درصد افزایشی بود اما ۱۱ درصد شاهد کاهش مرگ و میر در حوادث جاده ای بودیم.

محسنی بندپی در بحش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت های موثر وزارت بهداشت و درمان افزود: این وزارتخانه چه در زمینه شناسایی و درمان و همچنین قرنطینه بیماران اقدامات موثری انجام شد که طرح محله محوری شهید سلیمانی نیز یکی از دیگر طرح هایی است که در حال اجرا است.

فعالیت های عمرانی در ایام نوروز ممنوع است

وی خاطرنشان کرد: در ایام عید نوروز هرگونه فعالیت های عمرانی در استان تهران ممنوع است و طبق بخشنامه از روز ۲۰ اسفندماه تا ۱۸ فروردین ماه هر گونه فعالیت های عمرانی ممنوع است.

استاندار تهران تاکید کرد: شرکت راه آهن نیز اقدامات خوبی در زمینه قرنطینه مسافران انجام می دهد که این شرکت قبل از سوار شدن مسافر در قطار تست کرونا می گیرد و در صورت مثبت شدن مانع انجام سفر می شود که این طرح نیز قابل قبول و به جا است.

همچنین معاون عمرانی استانداری تهران نیز در این جلسه گفت: در ایام نوروز باید از ظرفیت دهیاران، شهرداران و بخشداران در زمینه خدمات مناسب به مردم استفاده کنیم.

عبدالرضا چراغعلی افزود: آنچه مسلم است سفر در شهرهای زرد و آبی مجاز است و شهرداران باید خود را برای پذیرای میهمانان آماده کنند.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز در این باره گفت: ظرفیت گردشگری استان تهران روزانه ۲۴ هزار مسافر است که تمامی اماکن اقامتی در ایام نوروز آمادگی پذیرش مسافران هستند.

پرهام جانفشان افزود: ۱۶ هزار مسافر در هتل ها، ۶ هزار نفر در مهمانپذیرها و مابقی در هتل آپارتمان ها اسکان پیدا می کنند که در زمینه اسکان مسافران مشکلی وجود ندارد.

همچینن در این جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از بازدیدهای میدانی از پایانه های مسافربری کلانشهر تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا، جلسه ستاد تسهیلات سفر استان تهران عصر امروز -یکشنبه- به ریاست انوشیروان محسنی بندپی در محل استانداری تهران برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۹۴
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha