۲۰۲۰۰۶۱۰۰۷۷۲۱۹۱۳۵۸
سمیه رفیعی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران پرس با اشاره به لزوم کنترل گرانی ها در روزهای منتهی به نوروز ۱۴۰۰ اظهار داشت: متاسفانه در طول ماه های گذشته شاهد افزایش قیمت میوه در تهران و کلانشهرها هستیم و دخالت های سیاسی در بازار میوه و تره بار در کنار کج سلیقگی مسئولان و همچنین وجود دلالان از جمله عوامل گرانی قیمت میوه است.

وی ادامه داد: متاسفانه نباید نگاه سیاسی برخی به بازار باعث شده که امروز مردم با مشکلات معیشتی روبرو باشند و روز به روز شاهد کوچک تر شدن سفره های مردم باشیم و در این خصوص باید مسئولان دولتی نقش پررنگ تری را در جهت سامان بخشی قیمت های میوه داشته باشند تا اقشار متوسط و ضعیف جامعه هم بتوانند میوه را در سبد خرید خود قرار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه نبض بازار میوه در دست دلالان است و سوال اینجاست که اکثر مسئولان ما این دلالان را می شناسند و چرا این بازار کنترل نمی شود؟

وی افزود: کشور ما به دلیل دارا بودن چهار فصل، ظرفیت و پتانسیل خوبی برای تولیدات میوه دارد و همین امر باعث شده که در تولید میوه هیچ مشکلی به خارج از کشور نداشته باشیم اما با این شرایط، گران شدن قیمت میوه توجیه منطقی ندارد.

رفیعی با بیان اینکه دولت باید قیمت میوه در شب عید را کنترل و مدیریت کند، خاطر نشان کرد: متاسفانه هر روز شاهد گران شدن یکی از کالاهای اساسی کشورمان هستیم و دولت جوابگوی دلایل آن نیست، در حالی که می تواند گرانی میوه در شب عید و در طول سال را مدیریت کند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۷۶۶
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha