۲۰۲۰۰۹۱۰۷۱۱۳۰۵۳۰۷۵
محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به اینکه ایران در موضوع هسته ای با امریکا و اروپا شوخی ندارد، اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام یک تخلف در یک قرارداد بین المللی بود اما دیدیم که اروپا در برابر این تخلف سکوت کرد و هیچ واکنشی از خود نشان نداد.

وی ادامه داد: اروپایی ها هم کارشکنی های زیادی در موضوع برجام داشتند و فقط ایران بود که همکاری لازم در اجرای بندهای برجام را انجام می داد و از سوی امریکا و اروپا شاهد عمل به تعهدات نبودیم.

جوکار خاطر نشان کرد: اروپایی در تلاش بودند تا ایران در وضعیت بلاتکلیف باقی بماند و زمان کافی را از دست بدهد و از سوی دیگر، شدیدترین تحریم ها را بر علیه ملت ایران وضع کردند که این موضوع نشان داد همان کشورهایی که مدام از حقوق بشر دم می زنند، بویی از حقوق بشر نبرده اند و متعهد به هیچ قرارداد بین المللی نیستند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام آورده و دستاوردی برای کشورمان به بار نداشت، گفت: سیاست های بایدن و ترامپ بر علیه ملت ایران اسلامی هیچ تفاوتی ندارد، آنان یک هدف را دنبال می کنند و آن رسیدن به منافع خودشان و ضربه وارد کردن به انقلاب اسلامی ایران است و ممکن است که روش هایشان متفاوت باشند، اما در نهایت به یک هدف تعبیر می شود.

جوکار ادامه داد: اقدام مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون راهبری برای مقابله با تحریم ها یکی از اقدامات موثر و به موقع بود و نشان داد که ایران اسلامی نسبت به تصمیم خود در جهت مقابله با مثل با بیگانگان مصمم است و اگر تحریم ها را لغو نکنند، کشورمان به هیچ کدام از مفاد برجام عمل نخواهد کرد.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به اینکه عقب نشینی اروپایی ها از مواضع برجام نشان می دهد که آنان به دنبال گفت و گو های جدید با ایران هستند، گفت: اگر به تعهدات بین المللی خود عمل کنند ما هم عمل خواهیم کرد و در غیراین صورت، ما نیز هیچ تعهدی در خصوص برجام نداریم و عدم لغو تحریم ها به معنی کاغذ پاره بودن برجام است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۷۶۸
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha