۱۶۴۵۴۱۳۱۱
به گزارش تهران پرس؛ احدجاودانی در آئین اختتامیه نخستین همایش نمایش هنرجویی استان تهران در پاکدشت افزود: برگزاری همایش‌ها به کشف استعدادها و بالا بردن ظرفیت هنرجویان کمک می کند.

به گفته وی، برای اولین بار همایش نمایش هنرجویی در کشور ویژه آموزشگاه‌های آزاد هنرهای نمایشی شهرستان‌های استان تهران به میزبانی پاکدشت برگزار شد که با استقبال خوب آموزشگاه‌ها و هنرجویان همراه شد.

جاودانی برگزاری این همایش را مبتکرانه، نو و بدیع دانست و افزود: با حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و اداره ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت و همکاری آموزشگاه‌های آزاد هنری-نمایشی شهرستان‌های استان تهران که پیشنهاد دهنده و مجری کار بود، اقدامی مؤثر انجام شده که تلاش می‌شود ماندگار و مستمر شود.

فرماندار پاکدشت نیز در این مراسم گفت: امنیتی که امروز کشور از آن بهره‌مند است مدیون و مرهون رشادت و جانفشانی های هنرمندانه شهدا است.

مهدی یوسفی جمارانی افزود: امروز در کشور استعدادهای ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر بویژه هنر تئاتر را شاهد هستیم که با توجه بیشتر و حمایت از هنرجویان و بررسی و رفع مشکلات حوزه هنر می‌تواند انرژی مضاعفی به هنرمندان داد و آنها را برای ترقی و پیشرفت بیشتر ترغیب کند.

وی ادامه داد: آنچه که مسوولین، مدیران و دست اندرکاران عرصه هنر انجام خواهند داد، نیازمندی‌های هنرمندان را پوشش نخواهد داد اما با نگاه ویژه به مقوله هنر و زحمات هنرمندان می‌توان به پیشرفت این عرصه کمک شایانی کرد.

دبیر اجرایی نخستین همایش نمایش هنرجویی گفت: این همایش ویژه آموزشگاههای آزاد بازیگری از سال گذشته توسط آموزشگاه‌های آزاد بازیگری "سو و شون" پایه‌ریزی شد و قرار بود برگزار شود که به دلیل شرایط کرونایی لغو شد.

رضا گودرزی با اشاره به اینکه این همایش اولین بار در کل کشور طراحی و اجرا شده است، افزود: این همایش برگزیده نداشته و طبق توافقاتی که با انجمن نمایش و معاونت هنری صورت گرفته، مقرر شد در سال‌های بعد اثرات برگزیده به جشنواره استانی راه پیدا کنند.

وی اظهار داشت: در این همایش ۱۳ اثر از هفت شهرستان پاکدشت، قرچک، شهر ری، شمیرانات، رباط‌کریم و شهریار با شرکت هفت آموزشگاه و هشت کارگردان به روی صحنه رفت.

وی هدف از طراحی و اجرای این همایش را شناسایی و معرفی استعدادها عنوان کرد و افزود: ۱۳۵ هنرجو در این همایش از دهم اسفند تا چهاردهم اسفند با اجرای ۱۳ اثر هنرنمایی کرده که با حمایت مسوولین این عرصه می‌توان ثمرات خوبی برای تئاتر و سینمای کشور را شاهد بود.

نخستین همایش نمایش هنرجویی «نهال» ویژه آموزشگاه‌های آزاد هنرهای نمایشی استان تهران از دهم تا ۱۴ اسفندماه در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۳۰
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha