۱۲۵۹۶۱۱_۶۱۸
به گزارش تهران پرس، «جواد نوروزبیگی» تهیه‌کننده سینما و از رزمندگان دوران دفاع مقدس در ویژه برنامه ستارگان دوکوهه که در حوزه هنری تهران برگزار شد، با بیان خاطره‌ای از شهید «حسن زمانی»، اظهار داشت: من و شهید حسن زمانی، از اولین کسانی بودیم که به پادگان دوکوهه آمدیم، تا گردان را برای عملیات خیبر آماده‌سازی کنیم. افرادی پشیمان‌شده، از زندان قصر به جبهه‌ها آمده بودند که رفتار شهید «حسن زمانی» در قلب آن‌ها نشست و این افراد به گردان ما جذب شدند.

 

وی افزود: شب اول عملیات به خط مقدم رسیدیم؛ اما صبح که شد، به دلیل شرایط با تلفات بالا مجبور به عقب‌نشینی شدیم و به دلیل این‌که زمین باتلاقی بود، زخمی‌ها را به‌سختی عقب می‌کشیدیم که آن‌جا شهید «حسن زمانی» برای به عقب بردن مجروحان بسیار مجاهدت کرد. وقتی در عقبه مستقر شدیم، سعی کردیم تا سریعاً گردان را برای مراحل بعدی عملیات آماده کنیم؛ آن‌جا یک طرحی را به ما ابلاغ کردند، مبنی‌بر این‌که تانک‌ها مستقیماً به جاده طلائیه بزنند و ما هم یک پل را همراه خود ببریم.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: شهید «عباس کریمی»، شهیدان «دستواره» و «زمانی» را توجیه کرد و بعد از تاریکی هوا حرکت کردیم. معبر به‌خوبی پاکسازی نشده بود؛ بنابراین برخی از رزمندگان روی مین رفتند و با توجه به این‌که پل روی دوش ما بود، به سختی مسیر را طی می‌کردیم. یک قسمتی از مسیر زمین‌گیر شدیم و با توجه به این‌که فرمانده گروهان مجروح شده بود، کلیه کار‌ها برعهده من و شهید «زمانی» قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: وقتی به محل قرار دادن پل رسیدیم، به‌همراه رزمندگان مهندسی، پل را روی کانال قرار دادیم؛ اما آن را آب برد و وقتی من برگشتم که به «زمانی» بگویم «پل را آب برد» دیدم که وی شهید شده و بی‌سیم هم آسیب دیده است. در همان اوضاع نماز را خواندم و گفتم که هرکسی می‌خواهد به عقب برود، همراه من بیاید؛ بنابراین سینه‌خیز به عقب آمدیم و خودم هم تیر خورده بودم. وقتی به یک جان‌پناه رسیدم، شهید دستواره را آن‌جا دیدم و خبر شهادت «حسن زمانی» را به وی دادم.

 

این تهیه‌کننده سینما در پایان تأکید کرد: فیلم‌نامه شهید همت بالای ۱۰ سال است که خاک می‌خورد و امیدوارم سال آینده شاهد دیدن این فیلم سینمایی باشیم و در جشنواره امسال هم این آرزو را من بیان کردم و از خدا خواستم که این توفیق را به من بدهد تا فیلم‌های شهیدان «محمد بروجردی» «محمدابراهیم همت» و «حسن باقری» ساخته شود.

 
کد خبر: ۴۷۲۲
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha