۲۰۲۰۰۹۱۰۲۶۳۵۱۱۰۷۱۶
محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی می تواند عامل خطرناکی برای گسترش ویروس کرونا در کشور باشد، اظهار داشت: باید مردم رعایت پروتکل های بهداشتی در نوروز را همچنان جزو اولویت های خود داشته باشند و با عادی نگاری، دامنه انتقال و سرایت این بیماری را گسترش ندهند.

وی بیان اینکه سفرهای نوروزی می تواند موج چهارم کرونا را کلید بزند، ادامه داد: در نوروز به دلیل دید و بازدیدها و سفرهایی که انجام می شود، یقینا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند خطرآفرین باشد و ما را بعد از نوروز با یک موج جدیدی از ابتلا به کرونا مواجه کند.

بندپی افزود: یقینا رفع محدویت های کرونایی باعث می شود که نتوانیم مانع از قطع زنجیره ابتلا به این ویروس منحوس شویم و همچنان امار قربانیان و ابتلا به این بیماری در کشورمان وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: باید خانواده ها نوع دید و بادیدهای نوروزی خود را مدیریت کنند تا با مشکلی مواجه نشوند که در نهایت به پشیمانی ختم شود و یقینا تا قبل از تزریق واکسن به صورت عمومی در کشور، رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه تهران به دلیل تراکم جمعیت باید شرایط ویژه ای برای رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشد، افزود: یقینا جمعیت زیاد و حضور مردم در تجمع ها می تواند عامل خطرناکی برای ابتلا به ویروس کرونا باشد و در شهر تهران که با معضل جمعیت زیاد مواجه هستیم، باید طوری برنامه ریزی و رعایت کرد که تراکم جمعیت بیش از پیش باعث بالا رفتن امار ابتلایان به کرونا در تهران نشود و نباید از حق گذشت که مهار کرونا در میان تراکم جمعیت تهران دشواری زیادی دارد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۶۸۹
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha