۱۶۲۷۰۱۶
حجت الاسلام والمسلمین سهراب مظفری میانجی نماینده عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی در گفت و گو با تهران پرس گفت: بنده معتقد هستم بهترین نسخه ای که می شود در خصوص احسان و نیکوکاری به آن استناد جسته و دستوراتش را برای احسان و نیکوکاری پیاده کرد آیه ی شریفه ی ۳۶ سوره نساء می باشد. زیرا در واقع در آن ارتباط میان باورها و ارزش ها و سبک زندگی به زیبایی تمام ترسیم شده است.

وی افزود: اگر در آن تدبر نمائیم  متوجه می شویم که خداوند می خواهد رویه و سبک زندگی تکامل یافته ی را معرفی میکند که سنّت و ملکه شود برای اهل ایمان و آن رویه هم استمرار داشته باشد نه مقطعی . و از آنجائیکه اثرگذارترین شیوه ی تبلیغی ، تبلیغ عملی می باشد ، همه ی ائمه ی معصومین علیهم السلام ابتدا از خود شروع کرده اند ، و قبل از آنکه مطلبی بفرمایند تا مسلمین ترغیب شوند نسبت به احسان و نیکوکاری ، خود عمل کردند .

نماینده عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی ادامه داد: کمااینکه امام باقر (ع) از علی (ع) نقل می کنند که آنحضرت فرمود: ما اهل بیتی هستیم که به ما امر شد طعام را بخورانیم و در مشکلات ، مردم را یاری دهیم و نماز بجا آوریم وقتی مردم در خوابند . و اگر مردم عزیز و شریف کشورمان اقدامات عملی و فعل حضرات ائمه معصومین را در این خصوص مطالعه کنند و به سیره آن بزرگواران پی ببرند آن وقت متوجه می شوند که قبل از دعوت دیگران خود به آن عمل کرده اند و بعد دیگران را هم ترغیب و دعوت می کنند.و تواریخ پر است از احسان و نیکوکاری آنها . و امّا قول آن بزرگواران هم اگر چند نمونه اشاره کنیم مردم بزرگوار  ما نیز توجه ویژه خواهند نمود و حدّ وسع خودشان بعنوان هم نوع دوستی از هم وطن های خود گره گشایی خواهند نمود.

وی با نقل قولی از پیامبراکرم(ص) اظهار داشت: پیامبر (ص) می فرمایند: نخستین کسانی که به بهشت در می آیند نیکوکاران هستند. و باز فرمایند: هر کسی حاجت و نیاز برادر مومن خود را برآورده کند، مانند کسی است که روزگار را به عبادت خدا سپری کرده باشد. همچنین فرماید: بهترین مردم، نفع رساننده ترین آنها به مردم است. و یا امیرالمومنین علیه السلام فرمایند : بهترین فرد و مردم کسی است که به مردم سود برساند و بار زحمت مردم را به دوش کشد.

نماینده عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی گفت: از آنجائیکه احسان و نیکوکاری انواعی دارد و مراتبی همگان بدانند کوچکترین عمل در این خصوص ضایع نخواهد شد . ضمن آنکه علی (ع) یک تکلیفی هم برای نیکو شونده بیان می فرماید: که هر گاه کسی از تو ( لباس یا صورتت) خاشاکی را زدود به او بگو ، خداوند آنچه را ناپسند تو است از تو بزداید . روایتی هم از آن بشیر و نذیری که گل سرسبد خلقت است عرض کنم تا همه ی ما و مردم هم نوع دوست کشورمان خود را با آن وفق داده و به آن عمل نمائیم اینکه آنحضرت فرمود: همیشه امت من در خیر و خوبی خواهد بود مادام که با هم محبت ورزند و به هم هدیه دهند و امانت را ادا کنند و از حرام دوری کنند و مهمان را گرامی بدارند و نماز را بر پا دارند و زکات را بپردازند ، هر وقت چنین نکردند مبتلا می شوند به قحط و خشکسالی .

حجت لااسلام مظفری میانجی اضافه کرد: اخیرا از عزیزان کمیته امداد امام خمینی (ره) روسای چند شهرستان و مدیر استان آذربایجان شرقی نزد ما تشریف آورده بودند و می گفتند از طرفی تعداد مددجویانمان زیاد شده و از طرفی هم بخاطر وضعیت کرونانی کشور و تعطیلی بعضی از کارخانه ها و کارگاه ها  و نیمه تعطیلی بعضی دیگر و بازار ها و امثال آن حمایت کنندگان از آن عزیزان تقلیل یافته و ما نسبت به آن عده از مدد جویان خود که می بایست کمک های نقدی و معیشتی و ... نمایم مستاصل مانده ایم .

وی در پایان خاطر نشان کرد: حال همانطوری که خداوند در سوره ی توبه وعده داده و می فرماید: بدرستی که خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نمی کند . امید و انتظار می رود هر شهروندی حد وسع خود از آن عزیزان و اقشار آسیب پذیر جامعه ، با حمایت خود از آنها گره گشایی کرده و یاریشان بفرمایند . بنده معتقد هستم جامعه و افرادی که به وضع حال افراد نیازمندش بی تفاوت باشد و همیاری نکند قلب آن جامعه و افراد مرده است و هر چند خدمت و صرف وقت و توان جسمی و روحی برای نیازمندان جامعه گذاشتن ، کار دشوار است ولی همانطور که غذای مادی جسم را پرورش می دهیم ، غذای روح نیز باعث سلامت و پرورش است و دلالت دارد آن جامعه پویا و زنده است . و الحمدالله ملت محجوب ما در هم نوع دوستی از دیگر ملل سبقت گرفته و همیشه هم وطن خود را همیاری کرده اند . امید و انتظار می رود کما فی السابق با هم یاریشان دل هم وطنان نیازمندشان را هم شاد فرمایند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۷۰۰
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha