۰۱
به گزارش تهران پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ تهران، پیروز حناچی شهردار تهران در این مراسم با بیان اینکه در بین حدود ۳۵۰ محله‌ای که در تهران داریم مطمئنا مناطق جنوبی و محله هایی مانند جوادیه و نازی آباد خاص و متفاوت هستند،گفت: در بازدیدی که از موزه انجام شد باورم نمی شد که این تعداد افراد صاحب‌نام و شخصیت های علمی، هنری، سیاسی و ورزشی در این منطقه وجود داشته باشند و در واقع این مساله نشان‌دهنده این است که منطقه ۱۶ پر برکت است.

او با بیان اینکه در شرایطی هستیم که تحریم و کرونا شرایط خاصی را به شهرداری تحمیل کرده افزود: مقیاس پروژه ها در این دوره از مدیریت شهری نه دلیل تحریم بلکه به دلیل تغییر رویکرد محله ای شده است.

حناچی با اشاره به اینکه در بعضی محلات تغییر رنگ ها نشاط اجتماعی را به وجود آورده و عکس العمل مردم در این بازدید نیز عجیب بود، ادامه داد: از نگاه ما این کار و اقدام ، کار درخوری نبود ولی عکس‌العمل مردم بسیار درخور بود و این نشان می دهد که اگر یک قدم به سمت مردم برداریم آنها ۱۰ قدم به سمت ما برمی دارند.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه به دست آوردن دل مردم در مناطق جنوبی پرهزینه نیست اما پر برکت است، عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ بیش از دو هزار میلیارد برای پروژه‌های محله ای اختصاص داده شده و این پروژه ها در رضایتمندی مردم بسیار تاثیر گذار است.

به گفته شهردار تهران طرح ایجاد موزه محلات منطقه ۱۶ کار جالب و جذابی بود که نشان داد ظرفیت منطقه برای نشان دادن ارزش ها بیشتر است و باید آمادگی توسعه آن را داشته باشیم.

حناچی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه هایی که امروز در منطقه ۱۶ افتتاح شد جنبه اجتماعی و فرهنگی داشت، گفت: بخشی از این پروژه ها مربوط به توانمندسازی و اقدامات نرم افزاری بود که توسط خود مردم با کمترین هزینه و بازدهی بالا انجام شد.

او با بیان اینکه شاید در کوتاه مدت نتوانیم همه بافتهای فرسوده تهران را نوسازی کنیم، افزود: اما می‌توانیم حس دلبستگی محله ای که در این مناطق بسیار بالاست را تقویت کنیم. همچنین توسعه زمین‌های ورزشی برای جوانان و نوباوگان این منطقه در نواحی مختلف انجام و این زمین‌های ورزشی به بهره برداری رسید.

در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۱۶ علاوه بر پیروز حناچی، شهردار تهران، علی ربیعی، سخنگوی دولت، پیمان پورنصر، شهردار منطقه ۱۶ و جمعی از مشاهیر و مفاخر این منطقه حضور داشتند.


پیمان پورنصر، شهردار منطقه ۱۶ در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۱۶ گفت: از اواخر سال گذشته پروژه هایی در سطح منطقه اجرایی شد و تمرکز بر روی پروژه‌های محله محور بود.

او با بیان اینکه منطقه ۱۶ با وجود مشکلات اقتصادی افزایش ۷۶ درصدی اعتبارات در حوزه عمرانی نسبت به سال ۹۸ داشت، افزود: از ابتدای سال ۹۹ در نوبت‌های مختلف ۷۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده که از جمله آنها می توان به از پروژه‌هایی مانند اصلاح هندسی بزرگراه بعثت و حل گره ترافیکی این محور، احداث پایانه تاکسیرانی شوش در کنار متروی شوش و ایجاد ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه که تا پایان سال به ۱۶ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند، اشاره کرد.

پور نصر ادامه داد: همچنین احداث نیروگاه خورشیدی ۱۵ کیلو واتی، تجهیز ۳۹ پارک منطقه به ۱۴۱ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و بازسازی پله های گود سیدالشهدا از جمله پروژه های مهم زیست محیطی منطقه است.

شهردار منطقه ۱۶ عنوان کرد: تکمیل و بازسازی ۱۵ زمین چمن مصنوعی، احداث اولین آکادمی فوتبال بانوان، پاتوق های محله های جوادیه و ضربعلیزاده، احداث موزه محلات در ملکی متروکه که به مأمن معتادین تبدیل شده بود، احداث پایانه تاکسیرانی رضویه جهت ساماندهی حمل و نقل عمومی محدوده تقویت و تکمیل مجموعه ورزشی شهدای گمنام در محله باغ آذری از دیگر پروژه های بهره برداری شده در ماه‌های اخیر است.

او منطقه ۱۶ را خاستگاه مشاهیر و مفاخر برشمرد و یادآور شد: برای معرفی مشاهیر منطقه نرم افزاری تعریف شده تا از طریق کیو آر کد این معرفی انجام شود.

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به افتتاح ۱۱۰ پروژه در حوزه های مختلف گفت: احداث سالن ورزشی شهید نجفی با تملک ۱۱ پلاک و احداث آکادمی فوتبال میثاق با مشارکت خیرین در محله باغ آذری از دیگر اقدامات مهم است.

پورنصر در ادامه با بیان اینکه اتفاق خوبی که در منطقه ۱۶ رخ داده این است که منطقه موفق به کاهش زمان صدور پروانه و گواهی ساختمان به ۵۴ روز شده است و از این حیث رتبه اول را در مناطق داریم. تهران داریم. همچنین در بحث زمان پاسخگویی و میزان رضایتمندی شهروندان در دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ از میزان رضایت ۹۰ درصدی در سال ۹۸ به میزان ۹۹/۸ درصدی در بهمن سال ۹۹ رسیدیم.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۱۶ با بیان اینکه شهرداری در این دوره، شهر فروشی نکرده و بی سر و صدا و کارآمد و بی ادعا کارها را به پیش می‌برد، گفت: منطقه ۱۶ و محلات آن تنها محله نیستند بلکه حوزه های تمدنی و تاریخ ادبیات سیاسی ایران هستند.

او افزود: ساکنان این محله ها هویت‌های شبیه به هم دارند و شبیه هم زندگی می کنند. محله ها مشتی خاک و سنگ و چوب نیست بلکه پر از عاطفه و روح و داستان زندگی است.

ربیعی با تاکید بر اینکه زندگی شهری بی هویت شده و محله گرایی باید در معماری شهری دیده و احیا شود، ادامه داد: در این منطقه محله سایه سار است و در جامعه غربت زده امروز به احیای روح محلات بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

سخنگوی دولت در پایان یادآور شد: در محله‌های جنوبی یک متر چمن و یک وجب آسفالت در زندگی مردم بسیار تاثیر گذار است.

در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۱۶، پیروز حناچی، شهردار تهران، علی ربیعی، سخنگوی دولت، پیمان پورنصر، شهردار منطقه ۱۶ و جمعی از مشاهیر و مفاخر این منطقه حضور داشتند
کد خبر: ۴۶۹۹
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha