۱۳۹۸۱۲۰۸۰۰۰۵۴۲_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس؛ لایحه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی امروز در صحن شورای شهر تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر پیشنهاد این کمیسیون را در مورد نرخ بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی ارائه داد.

وی افزود: پیشنهاد شهرداری تهران برای نرخ بلیت مترو در سال ۱۴۰۰ افزایش ۴۵ درصدی بوده است که ما از آنها درخواست کردیم برای اولین بار نرخ تمام شده را در شرایط کرونا حساب کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به کاهش مسافران و افزایش هزینه‌ها در شرایط کرونا قیمت تمام شده بلیت مترو در سال ۱۴۰۰، ۱۹ هزار و ۸۵۹ تومان برآورد شده است که سهم شهروندان را از این قیمت ۹ درصد در نظر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: البته بر اساس قانون یک سوم قیمت تمام شده را باید مردم، یک سوم را شهرداری و یک سوم را دولت بپردازد و اگر ما می‌خواستیم همین میزان را برای شهروندان در نظر گیریم بیش از ۹ درصد می‌شد.

وی اعلام کرد: متوسط افزایش نرخ بلیت مترو در سال ۱۴۰۰، ۲۴٫۷۵ درصد افزایش خواهد داشت که البته برای بلیت‌های تک‌سفره حومه تهران مانند هشتگرد متفاوت است و به طور کلی می‌توان گفت نرخ بلیت مترو در سال آینده کمتر از ۲۵ درصد به طور میانگین بیشتر می‌شود.

علیخانی اعلام کرد:‌همچنین نرخ کرایه خطوط اتوبوس از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد که شهرداری پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی داده ولی نظر ما متوسط افزایش نرخ ۲۵ درصد است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: در مورد نرخ کرایه تاکسی‌ها شرایط متفاوت است و نمی‌توانیم از جیب راننده‌های تاکسی ببخشیم ولی در کمیسیون پیشنهاد دادیم به شهرداری اجازه داده شود نرخ کرایه در خطوط تاکسی حداکثر تا ۳۵ درصد بیشتر شود.

سرانجام این لایحه در صحن شورا با مخالفی همراه نبود و لایحه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۰ با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۶۶۰
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha