۱۵۷۸۱۸۴۷۱
به گزارش تهران پرس، اعضای شورای اسلامی شهر تهران تاکنون چند جلسه را به بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران اختصاص داده اند.

لایحه بودجه شهرداری تهران در بخش درآمدها و هزینه های ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق به ۴۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان رسیده‌است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نشست پیشین خود در دهم اسفند ماه، تبصره های بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران را بررسی کردند و ۴۱ تبصره بودجه را با ۱۶ رای موافق تصویب کردند.

«سید حسن رسولی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در نشست روز دهم اسفند شورا گفت: لایحه شهرداری تهران درآمدها و هزینه‌های ۱۴۰۰ را ۴۹ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان پیشنهاد کرد که با کاهش در کمیسیون تلفیق به ۴۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش ایرنا، در لایحه پیشنهادی شهرداری ۳۳ تبصره وجود داشت که در مدت بررسی لایحه در کمیسیون ها، ۲۰۰ پیشنهاد از سوی اعضا در کمیسیون ها مطرح شد.

از ۲۰۰ پیشنهاد ارائه شده، ۶۵ پیشنهاد در کمیسیون‌ها رای نیاورد و دیگر پیشنهادها در متن تبصره های شهرداری اضافه و هشت تبصره نیز به لایحه بودجه الحاق شد.

بر حسب مدلی که تعیین شد تمام بار بودجه تبصره ها، به ردیف های پنجگانه تخصصی شهرداری انتقال پیدا کرده است و برخلاف سنوات گذشته هیچ تبصره بازی در لایحه بودجه وجود ندارد و این مهم ترین قدم برای اصل شفافیت است.

شهردار تهران ۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های کوچک مقیاس محله پیشنهاد کرده بود که در کمیسیون ها با پیشنهاد کمیسیون معماری و شهرسازی، یک هزار میلیارد تومان به این عدد اضافه شد و برای سال آینده سه هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های کوچک مقیاس تامین اعتبار شده است.

پیروز حناچی شهردار تهران پنجم بهمن ماه لایحه بودجه شهرداری پایتخت برای سال ۱۴۰۰ را به همراه ۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان بودجه برای اجرای ۳۲ طرح خاص، برای بررسی و تصویب تقدیم شورای شهر تهران کرد.

بررسی لایحه و تبصره های آن از همان زمان در کمیسیون های شورای شهر شروع، و از سوم اسفند به صحن شورا جهت اعلام بررسی ها و نظردهی اعضا و در نهایت تصویب تبصره ها و مفاد بودجه آورده شد.

انتهای پیام؛
کد خبر: ۴۶۴۷
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha