معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اعلام اینکه تهران در حال حاضر ۸۰۰ دستگاه پل سواره‌رو و ۵۵۰ کیلومتر بزرگراه برای خودروها دارد، گفت: در حال حاضر ساخت ۱۴۰۰ کیلومتر پیاده‌راه در قالب طرح بهراه درنظر گرفته شده است و نقشه پیاده‌راه‌های تهران را برای نخستین‌بار ۶ معاون شهردار امضا کرده‌اند و این نکته نشان از اهمیت موضوع دارد.
۲۰۲۱۰۳۰۱_۱۱۱۵۴۴
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری خود که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: پیاده‌روها باید برای تردد شهروندان ایمن باشند.

وی ادامه داد: مرکز همایش های رازی در کنار برج طغرل، قدیمی ترین برج و آثار شهر تهران قرار دارد‌، ساخت این مجموعه از سال ۷۲ آغاز و سرانجام در این دوره به اتمام رسید‌.

صبوری با تاکید بر اتمام پروژه های ناتمام گفت: زندگی مردم تحت الشعاع خطرات و آسیب‌های ناشی از پروژه‌های نیمه‌تمام قرار گرفته بود؛ از همین رو تمامی پروژه‌های نیمه تمام فنی و عمرانی تهران را به اتمام رساندیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه دو پروژه نیمه تمام داریم که در ۱۴۰۰ به سرانجام خواهد رسید، گفت: بر اساس درخواست شورای شهر و شهرداری رویکرد این معاونت تبدیل رویکرد ماشین محور به شهری انسان محور است.

وی افزود: ۵۵۰ کیلو متر بزرگراه برای سرعت بخشی به ماشین ها ساخته شده است؛ در برخی از کشورهای مطرح حوزه شهری، نبود بسیاری از بزرگراه‌ها را برای زندگی در شهر بهتر می دانند. زیرا اگر بزرگراهی نباشد مردم از ماشین استفاده نمی کنند و از حمل و نقل عمومی استفاده می کردند.

صبوری در ادامه خاطرنشان کرد: در برخی معابر ۱۷متر برای ماشین و تنها سه متر برای پیاده رو و گذر عابرین قرار دارد. در حال احداث ۱۴۰۰ کیلومتر احداث پیاده رو هستیم. این پروژه منجر به حل شدن بخش عمده ای از مشکلات شهر تهران هستیم. برای نخستین بار در تهران نقشه پیاده رو شهر تهران را ۶ معاونت شهرداری آن را امضا کردند .

وی با اشاره به بزرگراه شهید چمران بیان کرد: این بزرگراه ده ونک را از شهر جدا کرد و امروز در لبه های آن معضلات فرهنگی داریم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: اولویت های خود را نباید به ماشین ها بدهیم، هر یک از پل های شهری بالغ بر ۱۰۰ میلیار تومان هزینه دارد.

صبوری خبر داد: دوماه احداث پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا آغاز شده است که در دنیا بی نظیر است، در یکی از محلات جنوبی پایتخت که عدم امکان عبور داشته است و ۵۴ هکتار باغ ایجاد خواهد شد‌. این باغ را طی سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اعلام اینکه تهران در حال حاضر ۸۰۰ دستگاه پل سواره‌رو و ۵۵۰ کیلومتر بزرگراه برای خودروها دارد، گفت: در حال حاضر ساخت ۱۴۰۰ کیلومتر پیاده‌راه در قالب طرح بهراه درنظر گرفته شده است و نقشه پیاده‌راه‌های تهران را برای نخستین‌بار ۶ معاون شهردار امضا کرده‌اند و این نکته نشان از اهمیت موضوع دارد.


صبوری دیلمی خاطرنشان کرد: پل‌های انسان‌محور در تهران ساخته خواهد شد که این پل‌ها بسیار عریض و طویل‌تر از پل‌هایی هستند که برای وسایل نقلیه درنظر گرفته شده است.


معاون شهردار تهران با اشاره به انجام پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت:‌این پروژه کار اجرایی آن دو ماه است که آغاز شده و کاری بی‌نظیر در کشور و کم‌نظیر در دنیا محسوب می‌شود.


وی اعلام کرد:‌براساس اجرای این پروژه، محله‌های جنوبی تهران برای شهروندان انسان‌محور خواهد شد و مسیر قطار تهران - تبریز به زیرزمین انتقال یافته است که وسعتی حدود ۹ کیلومتر داشت.


وی گفت: پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه(س) ۵۴ هکتار باغ ایجاد می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم ۲ تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری نهایی برسد. این پروژه به نوعی جهانی است و ۱۴۰ شرکت ایرانی و خارجی جهت شرکت در طرح آن استقبال کرده‌اند.


وی بیان داشت: علاوه بر اینکه تهران را باید به شهری انسان‌محور تبدیل کنیم، ولی با این وجود طی دو سال گذشته ۱۸ کیلومتر اتوبان هم ساخته‌ایم. بزرگراه بروجردی را در دست احداث داریم که اتمام آن در سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.


معاون فنی و عمرانی شهردار تهران ادامه داد: براساس طرح جامع و تفضیلی از خیابان‌های تهران مشخص شده و خیابانی که عرض آن بالاتر از ۴۵ متر باشد، بزرگراه درنظر گرفته می‌شود. براساس این طرح‌ها، میزان بزرگراه‌هایی که باید ساخته شود مشخص است، ولی برای ما اولویت، ساخت پیاده‌راه است.


صبوری دیلمی به ساخت زیرگذر گلوبندک اشاره کرد و گفت: بخش غربی این زیرگذر تا چند روز آینده افتتاح می‌شود و بخش شرقی هم تا پایان تابستان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی درباره ایمنی تهران در برابر سیل گفت: ۷ رودخانه در تهران داریم و اخیراً بارندگی‌های شدیدی که داشتیم سبب ایجاد آبگرفتگی نشد، چرا که به طور مثال در میدان آزادی چندصد متر لوله‌گذاری با ابعاد بزرگ انجام داده‌ایم و این مسئله مانع از آبگرفتگی در میدان آزادی و مانع آسیب به سازه آن شد.


وی درباره تهیه آسفالت تهران جهت انجام پروژه‌های عمرانی گفت: تمام آسفالت‌های تهران از طریق چهار کارخانه را تولید و تهیه می‌کنیم و ۳۰۰ میلیارد تومان از این طریق صرفه‌جویی انجام داده‌ایم.


معاون فنی و عمرانی شهردار تهران درباره سرانجام زیرگذر گیشا گفت: خروجی به سمت گیشا دارای اشکالات فنی بود که مورد اصلاح قرار گرفت. اشکالاتی را در این باره مطرح کرده‌ایم. بازطراحی انجام گرفته و طی دو مرحله در مراجع ذیربط به تصویب رسیده است.


وی اعلام کرد: یک ماه قبل طرح نهایی تصویب و تأیید شد و به سازمان مهندسی و عمران آن را ابلاغ کردم که گمان می‌کنم سال ۱۴۰۰ عملیات آغاز شود و براساس حجم عملیات، زمان پایان را اعلام می‌کنیم.


صبوری دیلمی در مورد کانال فرحزاد در خیابان مرزداران گفت: مشکل این کانال مربوط به بیش از یک دهه گذشته است و خبر خوبی که در این زمینه داریم این بوده که اقداماتی با سازمان آب منطقه‌ای تهران انجام گرفته و براساس نقشه‌برداری‌هایی که انجام داده‌ایم، حریم و بستر جدید برای این کانال درنظر گرفته شده و به سرعت مشکلات در این راستا برطرف خواهد شد


این خبر در حال به روز رسانی است....

 

 
کد خبر: ۴۶۳۶
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha