۱۶۴۵۳۲۵۱۲
به گزارش تهران پرس، در اجرای طرح پایش قضایی زندانیان ندامتگاه ورامین که روز یکشنبه و با حضور مدیران کل دادگستری و زندان‌های استان تهران و با همراهی ۵۰ نفر از قضات محاکم و شعبات مختلف و اجرای احکام برگزار شد، به پرونده‌های زندانیان این ندامتگاه رسیدگی شد.

مدیرکل دادگسترسی استان تهران در جریان اجرای این طرح گفت: خانواده زندانیان در روزهای پایانی سال، چشم انتظار آزادی عضو خانواده خود هستند و تلاش براین است تا حد ممکن زندانیانی که واجد شرایط قانونی هستند، از تاسیسات و ارفاق حقوقی برخوردار شوند.

محمدجواد حشمتی افزود: این اقدامات در دستگیری از درماندگان، نزد خداوند متعال ماجور است و امید است که نهادهای اجتماعی بیش از گذشته به یاری زندان‌ها شتافته تا شاهد تکرار جرم و بازگشت افراد به زندان نباشیم.

وی تصریح کرد: زندان‌ها باید به دانشگاه و آموزشگاه نیکی‌ها تبدیل شود.

مدیرکل زندان‌های استان تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح پایش قضایی که مورد تاکید رئیس قوه قضاییه و ریاست سازمان زندان‌ها بوده است و با حضور گسترده مقامات قضایی و قضات در زندان‌ها و بررسی پرونده زندانیان، تعداد متهمان کاهش یافته است.

سیدحشمت اله حیات الغیب افزود: طی پنج ماه اخیر و با برگزاری ۱۰ هزار و ۴۹۵ مورد جلسات دادرسی الکترونیک، آمار اعزام مددجویان به محاکم قضایی به کمتر از ۱۰۰ نفر در کل استان رسیده است.

وی در خصوص مددجویان ندامتگاه ورامین گفت: طی این مدت و با حضور قضات، تلاش مدیر، مسئولان و مددکاران این مرکز، ۱۹۲ نفر از زندانیان ضمن دریافت احکام تخفیفی و رافت دستگاه قضایی، از این مرکز آزاد شده و به کانون خانواده بازگشته‌اند.

در اجرای طرح پایش قضائی زندانیان، محسن مقدس بازرس ویژه رئیس کل دادگستری و ۵۰ نفر از قضات محاکم و اجرای احکام و دادیاران نیز شرکت داشتند که طی دیدار حضوری با کلیه زندانیان، زمینه آزادی ۱۵ نفر با استفاده از مرخصی پایان حبس فراهم شد و ارفاقات قانونی در مورد زندانیان واجد شرایط دیگر نیز اعمال شد و نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
کد خبر: ۴۶۲۷
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha