در حالی‌که کشور قطر به‌عنوان میزبان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ از رعایت شدیدترین پروتکل‌های بهداشتی و برقراری حداکثر میزان سخت‌گیری من‌باب جلوگیری از شیوع ویروس کووید-۱۹ در محل برگزاری دیدار فینال خبر داده بود، حضور پیروز حناچی در اردوی یک تیم قرنطینه جای سؤال بسیاری پدید آورد و دستمایه واکنش‌های زیادی شد.
۱۹۰۱۵۱۹

به گزارش تهران پرس ؛ درست پیش از اعزام اردوی تیم پرسپولیس به قطر برای حضور در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود که شهردار تهران برای آن‌چه تهییج و تشویق قرمزهای تهرانی تعبیر شد، در کمپ تمرینی تیم ملی (پِک) واقع در آکادمی تیم‌های ملی فوتبال حضور یافت که این اقدام او در همان موقع هم با واکنش‌های ضدونقیض بسیاری مواجه شد.

در حالی‌که کشور قطر به‌عنوان میزبان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ از رعایت شدیدترین پروتکل‌های بهداشتی و برقراری حداکثر میزان سخت‌گیری من‌باب جلوگیری از شیوع ویروس کووید-۱۹ در محل برگزاری دیدار فینال خبر داده بود، حضور پیروز حناچی در اردوی یک تیم قرنطینه جای سؤال بسیاری پدید آورد و دستمایه واکنش‌های زیادی شد.


از آن حضور بی‌جهت شهردار تهران در اردوی سرخ‌ها، قول واگذاری سند رسمی ورزشگاه شهید کاظمی به باشگاه پرسپولیس بیرون آمد. ورزشگاه شهید کاظمی در جنوب‌غرب تهران مدت‌هاست که به محل تمرین تیم فوتبال پرسپولیس تبدیل شده اما هنوز سند آن در اختیار شهرداری بوده و جزو اموال باشگاه پرسپولیس محسوب نمی‌شود.



این معضل زمانی تشدید شد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس طی پروسه لیست کردن اموال و دارایی‌های خود برای ورود به بخش خصوصی و بازار سرمایه، متوجه شدند که شهرداری تهران مالکیت رسمی ورزشگاه‌های امام رضا (ع) و شهید کاظمی را برای خود محفوظ داشته و صرفاً مالکیت معنوی را به سرخابی‌ها تفویض کرده است.


حالا و پس از حدود ۳ ماه از حضور شهردار تهران در اردوی تیم پرسپولیس، قرار است که مجموعه شهرداری تهران با خرید زمین‌های وقفی این ورزشگاه و ملحقات آن، سند رسمی و قانونی استادیوم شهید کاظمی را به باشگاه پرسپولیس واگذار کند. گفته می‌شود که این موضوع تا انتهای سال ۱۳۹۹ و تا پیش از عید نوروز نهایی خواهد شد تا شهرداری تهران به پرسپولیسی‌ها عیدی خوبی داده باشد. هم‌چنین مشخص شد که مشابه این اقدام برای آبی‌ها هم در پروسه اجرا قرار دارد تا (احتمالاً پس از نوروز) استادیوم امام رضا (ع) هم با مالک جدید خود آشنا شود.


با توجه به یکسان بودن مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و البته مشخص شدن میزان درآمدها و املاک این دو باشگاه، در صورت تحقق وعده شهردار تهران و اعطای مالکیت ورزشگاه شهید کاظمی به باشگاه پرسپولیس، مناقشه بسیاری در چگونگی بروز یک‌طرفه این ماجرا و پیدایش تئوری شکاف و نگرش متفاوت به سرخابی‌ها پدید می‌آمد.



از همین‌رو شهردار تهران طی برگزاری نشستی با جعفر سمیعی زفرقندی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال اقدام به ایجاد فضایی داشت تا این دو استادیوم مهم و البته گران‌قیمت هر‌چه سریع‌تر به سرخابی‌ها واگذار شوند.


در بسیاری از کشورهای دنیا و حتی در لیگ‌های معتبر اروپایی، اجاره‌های ۹۹ ساله کمپلکس‌های ورزشی از سوی شهرداری‌ها به باشگاه‌‎های بزرگ همان شهر مسئله عجیبی نیست اما این مهم با توجه به شرایط حساس دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مسیر خصوصی‌سازی و افزایش سود انباشته، در زمان فعلی غیرممکن و ناصواب به‌نظر می‌رسد.


سرخابی‌ها برای اجرای جلسات تمرینی خود در ورزشگاه‌های شهید کاظمی و امام رضا (ع) اقدام به عملیات‌هایی عمرانی داشته‌اند که ناگزیر برای دولت و باشگاه هزینه‌ساز بوده. اگر این وعده شهرداری هم مانند وعده‌های پیشین مسئولان این نهاد باشد و صرفاً در حد چند جلسه دوستانه و وعده باقی بماند، تراز مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از موهبت سود سرشاری محروم خواهد ماند.


در روزهای آتی مالکیت حتی یک متر زمین هم برای دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران در راه ورود به بخش خصوصی اهمیت بسیاری دارد و شهرداری تهران می‌بایست سند هر دو ورزشگاه را توامان به استقلال و پرسپولیس واگذار نماید تا از بروز اختلاف و البته مشکلات حقوقی در راه حضور در بازار بورس جلوگیری شود..


انتهای پیام/


کد خبر: ۴۶۳۴
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha