۲۰۱۶۰۶۱۰۲۹۹۵۵۰۷۸۷۳
محمد محمودی‌شاه‌نشین عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفت و گو با تهران پرس با بیان اینکه باید ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران را مدیریت کرد، گفت: پایتخت به دلیل تراکم جمعیت بالا و تعداد جا به جایی میلیونی مسافران، سیاست هایی را در نظر بگیریم تا شاهد خلوت شدن ناوگان حمل و نقل عمومی همچون متروها و اتوبوس ها باشیم.

وی با انتقاد از اجرای طرح ترافیک در تهران افزود: در اوایل سال شاهد لغو طرح ترافیک در تهران بودیم که این موضوع باعث خلوت شدن ناوگان های حمل و نقل عمومی شد، هر چند که باعث شد در ساعاتی شاهد ترافیک در برخی از نقاط تهران باشیم اما نسبت به وضع شلوغی و تراکم جمعیت بالا در اتوبوس ها و متروها در شرایط فعلی، وضعیت بهتری بود.

محمودی‌شاه‌نشین ادامه داد: شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم و متاسفانه به دلیل جمعیت زیاد، فاصله اجتماعی در سفرهای تهران رعایت رعایت نمی شود و همین موضوع خطری برای سلامت شهروندان تهرانی محسوب می شود و مدیران شهری هم نتوانستند این موضوع را در شرایط بهترین هدایت کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: تعطیلی تهران در شرایط فعلی برای مقابله با بیماری کرونا از نظر اقتصادی برای کسب و کارهای شهروندان ضرورت ندارد اما می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی باعث بهبود شرایط در ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص در قسمت های طرح ترافیک شد و به اعتقاد من نباید در این شرایط، طرح ترافیک اجرا می شد.

وی افزود: از سویی تلاش داریم که مشکل الودگی و نظم مدیریت شهری را در تهران سامان دهیم و از سوی دیگر باعث رعایت فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی شویم تا سلامت مردم تضمین شود و در این شرایط، باید اتوبوس و واگن به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه کنیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۶۳۸
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha