محسن هاشمی
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس ، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: در گذشته تبصره های بودجه خارج از اعداد بودجه در نظر گرفته می شد اما طبق بخش نامه وزارت کشور، امسال این رویه تغییر کرده و این کار انجام شده و تصور کرده اند که با این اقدام بودجه شفاف تر می شود. امروز برای تبصره ها ۲۰۰ پیشنهاد ارائه شده و از ۴۱ تبصره تاکنون ۳ تبصره بررسی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امروز و فردا نیز برای بررسی لایحه بودجه جلسه خواهیم داشت که تا روز سه شنبه به بخش هزینه ها برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که در بخش درآمدی، بودجه شهرداری از کجا تامین می شود، عنوان کرد: شهرداری ۴۱ سازمان و شرکت دارد و هرکدام از این سازمانها درآمد خاص خود را دارند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت ها بخشی از بودجه را از درآمد خود کسب می کنند و بخشی از درآمد شهرداری نیز از طریق ساخت و ساز شهروندان در سطح شهر است که همان عوارض ساخت و ساز محسوب می شود و این امر شهر فروشی محسوب نمی شود.

هاشمی درباره درآمد شهرداری تهران گفت: شهرداری ۴۱ سازمان و شرکت دارد که هر کدام می‌توانند درآمد داشته باشند به طور مثال سازمان اتوبوسرانی بلیت می‌فروشد و بخشی از سوبسید را از دولت و بخشی را از شهرداری دریافت می‌کند و مردم هم بخشی از هزینه بلیت را می‌پردازند.

وی بیان کرد: ‌سازمان پسماند، شرکت مترو و بسیاری شرکت‌های دیگر نیز به همین منوال کسب درآمد می‌کنند البته بخش عمده درآمد شهر مربوط به عوارض ساخت و ساز است و شهروندان بر اساس طرح جامع و طرح تفصیلی اگر بخواهند حجم مشخصی ساخت و ساز انجام دهند باید پرداختی‌هایی تحت عنوان عوارض ساخت و ساز بدهند که البته به این قضیه شهرفروشی نمی‌گویند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: عوارض ناشی از ساخت پارکینگ، قطع درخت،‌نوسازی و ترافیک نیز از دیگر درآمدهای شهرداری محسوب می‌شود.

هاشمی درباره پژوهش در شهرداری گفت: پژوهش در شهرداری در تمام شرکت‌ها وجود دارد که برخی از این پژوهش‌ها در ساختار است و برخی با مرکز پژوهش‌ها و مطالعات شهرداری انجام می‌گیرد به شورای شهر هم اجازه داده شده که بخش پژوهش داشته باشد ولی بر اساس آئین‌نامه‌های قبلی نمی‌تواند نیرو بگیرد و باید این قضیه برون‌سپاری شود.

وی گفت:‌پیش از این بهاره آروین و مجید فراهانی به عنوان رابط در مورد این قضیه تعیین شدند که سرانجام موضوع در هیأت رئیسه رأی نیاورد.

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۴۶۱۰
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha