۱۵۷۷۱۳۴۸۰
سید محمد پاکمهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به ابعاد مختلف ویروس کرونا اظهار داشت: امروزه با انواع مختلف ویروس کرونا در جهان مواجه هستیم که مهمترین آن، ویروس کرونای چینی، انگلیسی و افریقایی است که شبیه ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا هستند اما می توانند خطرآفرین باشند و جان انسان ها را به اشکال مختلف تهدید می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر درمان قطعی برای مقابله با ویروس کرونا وجود ندارد و به همین دلیل، بهترین روش را می توان در پیشگیری از ابتلا به این ویروس ها برشمرد که با رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری می توان مانع از ابتلای افراد به این بیماری گشت، به همین دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی ضرورت دارد و نباید آن را دست کم گرفت.

پاکمهر با اشاره به اینکه ویروس کرونای انگلیسی قدرت سرایت بیشتری نسبت به سایر ویروس های کرونا دارد، افزود: در حال حاضر با افزایش ابتلای بیماران به ویروس کرونای انگلیسی در سطح جهان مواجه هستیم که قدرت بیشتری در سرایت به دیگران دارد اما نوع ویروس کرونای افریقایی کشنده تر و خطرناک تر است و باید نسبت به همه این ویروس ها هوشیار بوده و راهکارهای پیشگیری را اعمال کنیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودکردن سفرهای بین شهری، ماسک زدن در محافل عمومی، ممنوعیت تردد خودرو بعد از ساعت ۲۱ ، رعایت پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل ونقل عمومی و سرعت بخشی به تولید واکسن در شرایط فعلی ضروری است.

پاکمهر افزود: باید مردم کشورمان به ویژه شهروندان تهرانی با توجه به جمعیت بالای پایتخت کشور نسبت به ویروس کرونای انگلیسی هم هوشیار باشند و با ساده انگاری و عادی سازی، به این مسئله نگاه نکنند، چرا که ویروس کرونای انگلیسی در جوانان هم اثرگذار است و افزایش آمار ابتلایان به ویروس کرونای انگلیسی می تواند باعث افزایش مرگ و میر شود که همین امر می تواند یک فاجعه انسانی را به بار بیاورد.

وی با بیان اینکه تمام سفرهای تبعه های خارجی به کشورمان باید لغو شود، افزود: در بحث ورود و خروج تبعه های خارجی به کشورمان باید احتیاط کنیم و افراد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی باید به همراه خانواده تحت نظر و قرنطینه باشند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اخرین اخبار در خصوص واکسن کرونای ایرانی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ شاهد رونمایی از واکسن کرونای ایرانی خواهیم بود اما هنوز در خصوص تزریق واکسن کرونا به افراد زیر ۱۳ سال به جمع بندی نهایی نرسیده ایم .

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۵۳۳
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha