۱۳۹۳۱۰۲۹۱۳۴۴۴۶۶۷۸۴۵۵۰۳۵۴
اقبال شاکری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به تفاوت قیمت میوه و برخی اجناس در شمال و جنوب شهر تهران اظهار داشت: قیمت اجناس باید متمرکز باشد و شمال شهر و پایین شهر نداشته باشد اما متاسفانه به دلیل پدیده تورم شدید در افزایش قیمت ملک و مغازه، می بینیم که اجاره بهای پرداختی کاسبان در شمال شهر نسبت به جنوب شهر تفاوت زیادی دارد و به همین دلیل، قیمت اجاره بهای مغازه را هم به اجناس خود اضافه می کنند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت سیمان و میلگرد در تهران اظهار داشت: متاسفانه در سایه عدم نظارت و مدیریت صحیح مسئولان وزارت صمت، شاهد افزایش بی رویه قیمت سیمان و میلگرد در تهران و کلانشهرها هستیم که منطقی نیست و بیانگره وجود دلالان در این بازار است.

شاکری افزود: در کمیسیون عمران مجلس، موضوع افزایش قیمت میلگرد و سیمان را با حضور مسئولان وزارت صمت و وزارت اقتصادی بررسی نمودیم و از آن ها مطالبه نمودیم که چرا قیمت این کالاها از کارخانه تا بازار، به شدت متفاوت است و طوری مدیریت کنند که واسطه ها و دلالان از این بازار حذف شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس از توضیحات نمایندگان وزارت صمت و اقتصاد در خصوص افزایش بی رویه قیمت میلگرد و سیمان قانع نشدند و قرار شد طی نامه نگاری، وزرای اقتصاد و صمت برای توضیحات بیشتر در این خصوص در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس حضور پیدا کنند تا دلیل رها شدن بازار را برای نمایندگان شرح دهند.

شاکری خاطر نشان کرد: متاسفانه مسئولان دولتی بازار را رها کرده اند و فقط دلالان هستند که قیمت ها را تعیین می کنند و این انفعال دولتی قابل قبول نیست.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۵۳۰
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha