۲۰۱۶۰۵۱۰۵۵۴۷۶۶۴۸۳۳
احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به افزایش تورم در کشور و بی توجهی مسئولان دولتی نسبت به معیشت مردم اظهار داشت: دولت با استفاده از ظرفیت هایی همچون بنیاد تعاون، فروشگاه های زنجیره ای در سطح کشور و سایر موارد، کمبود عرضه کالاهای اساسی همچون روغن خوراکی را در جامعه افزایش دهد تا بیش از پیش شاهد کاهش عرضه این کالاها و افزایش بی رویه قیمت های آن نباشیم.

وی با انتقاد از اینکه بازار تهران در تسخیر دلالان است، ادامه داد: متاسفانه مدت هاست که بازار به حال خودش رها شده است و دلالان در این بازار حرف اول را می زنند و قیمت ها را دستکاری می کنند و یک روز با کمبود مرغ و گوشت مواجه هستیم و روز دیگر با کمبود روغن خوراکی و ... و چنین روندی و مدیریت ناصحیح از سوی مسئولان دولتی همچون مسئولان وزارت صمت و جهاد کشاورزی قابل قبول نیست و باید پاسخگو باشند.

علیرضا بیگی با بیان اینکه زیر خاک کردن میلیون ها جوجه توسط برخی مسئولان باعث افزایش عرضه مرغ در بازار شده است، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که نهاده های دامی با هزار مصیبت و سختی در شرایط تحریم به گمرک کشورمان می رسد و بعد از آن تازه داستان شروع می شود و دلالان با دستکاری قیمت ها، مانع از رسیدن این نهاده های دامی و خوراک دام و طیور به دامداران می شوند و با افزایش قیمت تولید مواجه می شویم و تبعاتش باعث افزایش گرانی مرغ می شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه مدیریت دولتی در روند قیمت گذاری و حمایت از تولیدکنندگان جالب نیست، افزود: تا زمانی که حمایت از تولیدکننده در اولویت دولت نباشد همچنان شاهد افزایش تورم، گرانی و کاهش ارزش پول ملی کشورمان خواهیم بود و باید با حمایت از تولید داخلی، به خارج از کشور هیچ وابستگی نباشد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۵۳۴
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha