آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ سید آرش حسینی میلانی در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران، فرارسیدن روز پدر، وکیل و مهندس را تبریک گفت و با آرزوی سلامتی برای شهروندان، نسبت به فاجعه‌ای که در تالاب میانکاله در حال رخ دادن است، هشدار داد و اظهار داشت: ۱۳ بهمن روز جهانی تالاب‌ها در کشور گرامی داشته شد ولی تا ۲۹ بهمن نزدیک به ۱۰ هزار قطع پرنده در آنجا به دلیل سمی که در بافت کف تالاب وجود دارد، از بین رفته است. سال گذشته هم ۳۲ هزار قطعه پرنده در این تالاب از بین رفتند که فعالان محیط‌زیستی می‌گویند این میزان تا ۵۰ هزار قطعه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه من از مسئولان محیط‌زیست کشور و فراکسیون محیط‌زیست می‌خواهم منشایابی این سموم انجام شود تا علت مرگ پرندگان مشخص شود، تصریح کرد: زندگی همه ما به یکدیگر متصل است و باید نسبت به مسائل محیط‌زیستی حساس باشیم ولو آنکه در محدوده شهری ما نباشد. تالاب میانکاله یک موضوع ملی است و همانطور که به دریاچه ارومیه حساسیت داریم، به میانکاله هم توجه داشته باشیم.

این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در تذکری درباره ثبت اطلاعات کارگری در سامانه‌های الکترونیکی خاطرنشان کرد: بیش از یک سال است که ثبت کامل و به موقع اطلاعات کارگران پسماند از سوی شهرداری‌های مناطق در سامانه‌های الکترونیکی مدیریت پسماند پیگیری می‌شود. این موضوع یکی از رویکردهای مورد تاکید شورای شهر پنجم جهت ایجاد شفافیت و نظارت پذیری است.

حسینی میلانی با بیان اینکه اگرچه در بخش ثبت اطلاعات ماشین‌آلات پسماند عملکرد ۲۱ منطقه رضایت‌بخش بوده است، ابراز داشت: همچنان شاهد عملکرد زیر ۵۰ درصدی ثبت اطلاعات کارگران فعال در سامانه مدیریت پیمانکاران هستیم؛ به طوری که چهار منطقه زیر ۳۰ درصد (مناطق ۴، ۵، ۱۷ و ۱۸) و ۱۰ منطقه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است (مناطق ۱، ۲، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۵، ۲۰، ۲۱ و ۲۲) که در این میان، ثبت اطلاعات منطقه ۴ نسبت به ماه‌های گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته که باید در ماه‌های آینده ارتقا داده شود.

وی افزود: به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در ثبت اطلاعات در سامانه مدیریت پیمانکاران تا پایان اسفند ۹۹ تسریع شود. همچنین از شهرداران ۳، ۷، ۱۶ و ۱۹ که عملکرد خوبی در ثبت اطلاعات در بهمن ماه ۹۹ داشته‌اند، تشکر کنم.
کد خبر: ۴۵۰۳
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha