به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، ادامه بررسی لایحه شهرداری تهران مبنی بر «ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی» در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت این لایحه با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید.
امینی




به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، ادامه بررسی لایحه شهرداری تهران مبنی بر «ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی» در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت این لایحه با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید.





سپس زهرا نژاد بهرام عضو هیت رئیسه شورای شهر با ارائه پیشنهادی گفت: باید اداره کل ارزیابی عملکرد در لایحه ادغام این دو معاونت حذف شود که این پیشنهاد با ۸ رأی موافق به حد نصاب تصویب نرسید.

سپس علی اعطا گفت: پیشنهاد بنده حذف بند ۵ ماده واحده است. در لایحه ادغام، ادغام مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری را نیز مشاهده می‌کنیم که با معاونت تازه تأسیس شهرداری ادغام می‌شود به همین دلیل می‌خواهم که مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از این دایره خارج شود.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: در واقع این مرکز خدمات پژوهشی را صرفاً به شهرداری ارائه نمی‌دهد و در خدمت شورا نیز هست و بنا است که به عنوان یک مرکز دفاع از لوایح پیشنهادی شهرداری تبدیل نشود. اگر این مرکز بخواهد ذیل یک معاونت برود، استقلال آن را مخدوش می‌شود.

وی افزود: به علاوه اگر ما تنها واحد پژوهشی شهرداری تهران را محدود کنیم، چه بازتابی در افکار عمومی خواهد داشت؟. این امر بعدها به انحلال سازمان برنامه و بودجه تشبیه خواهد شد. لذا درخواست بنده حذف این مرکز از ادغام است.

ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر در پاسخ گفت: هدف ما از این ادغام کارایی بیشتر تشکیلات مدیریت شهری است.

سپس مرتضی الویری گفت: این مرکز مطالعات باید مستقیماً با شهرداری کار کند چراکه موضوع فعالیت این مرکز بررسی عملکرد یک معاونت یا تنها بررسی شهرداری نیست بلکه فراتر است. بنابر این این مرکز نمی‌تواند تحت عنوان یک معاونت قرار گیرد. به علاوه مرکز مطالعات اتاق فکر شهردار محسوب می‌شود و اگر در قالب یکی از معاونت‌ها برود نمی‌تواند به وظیفه خود عمل کند.

رسولی نیز عنوان کرد: دلیل این پیشنهاد این است که رئیس مرکز مطالعات برای عدم ادغام این معاونت با برخی لابی کرده است.

سپس اعطا گفت: اقای رسولی باید حرف خود را پس بگیرد در غیر این صورت بنده به دلیل این صحبت شکایت می‌کنم.

در ادامه امینی گفت: به این بحث پایان دهیم خود ما می‌دانیم که یک لابی رخ داده است. زمانی که تصمیم یک سازمان بر موضوعی باشد اما جزئی از آن سازمان از تصمیم تبعیت نکند و لابی کند، در آن زمان این لابی درست نیست.

مظاهریان نماینده شهرداری نیز ابراز داشت: این مرکز در دوره‌های قبل نیز زیر مجموعه بخش دیگری بود و بازرسی کل کشور نیز دو بار به ما تذکر داده که باید تکلیف مرکز مطالعات را روشن کنیم.

وی افزود: با ادغام مرکز مطالعات، سطح این مرکز کاهش پیدا نمی‌کند و در صورت ادغام نیز استقلال آن باقی خواهد بود. ما هم معتقدیم که شورای شهر نیاز به بازوی مطالعاتی دارد اما با عملکرد فعلی مرکز نیز معتقدیم که تعارض منافع پیش می‌آید.

در نهایت پیشنهاد عدم ادغام مرکز پژوهش‌های شهرداری با معاونت برنامه‌ریزی، با ۶ رأی به حد نصاب تصویب نرسید.


کد خبر: ۴۵۱۸
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha