۵۲۰۲۳۷۸
جعفر راستی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: متاسفانه دلالان در بازار مرغ و محصولات پروتئینی رخنه کرده اند و همین باعث شده که با افزایش قیمت مرغ مواجه هستیم و نیاز است که مسئولان دولتی در این خصوص ورود جدی داشته باشند و با نظارت هایشان، مانع از این کار شوند.

وی ادامه داد: در طول ماه های گذشته که شاهد افزایش قیمت مرغ در تهران و کلانشهرها بودیم، مجلس شورای اسلامی با مسئولان وزارت جهاد و صمت، بانک مرکزی و گمرک جلساتی برگزار نمود تا تقسیم وظایف در خصوص نظارت بیشتر بر روند قیمت گذاری مرغ صورت بگیرد.

راستی تاکید کرد: در گذشته افزایش قیمت نهاده های دامی که به علت عدم نظارت مسئولان دولتی صورت گرفته بود، علتی برای افزایش قیمت مرغ بود اما در حال حاضر قیمت نهاده های دامی افزایش پیدا نکرده است و از مبدا توزیع مرغ در تهران و کلانشهرها هم شاهد افزایش قیمت مرغ نیستیم اما واسطه ها و دلالان باعث افزایش قیمت مرغ شده اند که باید با آنها برخورد جدی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان دولتی باید نظارت دقیق بر فروش مرغ در بازار داشته باشند تا اگر فردی می خواست مرغ را به قیمت بالاتری به فروش برساند، برخورد کنند و این حق مردم نیست که مدام با افزایش قیمت مرغ و محصولات پروتئینی در این شرایط بحرانی اقتصادی مواجه باشند.

وی با بیان اینکه کنترل قیمت ها از جمله وظایف دولت است، گفت: مسئولان دولتی نباید بازار را به حال خودش رها کنند چون در این صورت به حیاط خلوتی برای دلالان تبدیل می شود و مصرف کننده و تولیدکننده از این موضوع ضرر خواهند کرد و باید از مسئولان قوه قضائیه هم بخواهیم که در این خصوص ورود جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ق
کد خبر: ۴۴۷۲
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha