i111999ndex
به گزارش تهران پرس ، در این مراسم حجت نظری عضو و رئیس کمیته ورزشی شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از افتتاح ۵ زمین تنیس خاکی و ۱۰ زمین چمن مصنوعی در این منطقه جنوبی، این اقدام را گامی مهم برای تحقق کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران دانست و افزود: با افتتاح این زمین ها توانستیم امکان بهره برداری از این ورزش را که در باور عمومی به عنوان ورزشی لوکس و دست نیافتنی است برای شهروندان پایتخت نیز محقق کنیم.

او با اشاره به موقعیت جغرافیایی و دسترسی مردم مناطق دیگر به بوستان ولایت برای استفاده از این زمین ها، از توسعه زمین های تنیس خاکی در سایر مناطق و پهنه بندی شهر تهران برای ایجاد آن خبر داد و گفت: در همین راستا تلاش می کنیم تا این زمین ها را در ۵ پهنه در شهر تهران احداث کنیم.

نمای شهری متفاوت منطقه ۱۹ در مقایسه با گذشته

در این مراسم مصطفی سلیمی معاون امور مناطق شهرداری تهران با تشکر از فعالیت های اجرایی در راستای تغییر وضعیت و توسعه این منطقه بیان کرد: توسعه فضاهای ورزشی در منطقه ۱۹، احداث معابر، خیابان ها و پل های جدید، و تغییر نمای شهری منطقه گویای اقدامات مثبت انجام شده در این منطقه محسوب می شود .

این مسئول احداث زمین های تنیس خاکی و چمن های مصنوعی را فرصتی خوب برای ورزش شهروندان این منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد گام های توسعه ای در این منطقه تداوم داشته باشد.

در ادامه این مراسم داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس نیز ضمن تشکر از شهرداری منطقه ۱۹ در ایجاد زمین های تنیس خاکی بوستان ولایت، ساخت آن ها را اقدامی مثبت در راستای توسعه ورزش همگانی و ایجاد شورو شعف در این منطقه جنوبی دانست.

به گفته این مسئول فدراسیون تنیس متعهد خواهد بود که این منطقه را به عنوان یکی از پایگاه های قهرمانی خود بشناسد چراکه طی آمایش سرزمینی در حوزه ورزشکاران، قهرمانان ما متعلق به جنوبی ترین مناطق شهر تهران هستند.

شهرداری تهران؛ بزرگترین زنجیره ورزشی کشور

امیر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که شهرداری تهران را به عنوان بزرگترین زنجیره ورزشی کشور دانست که با در اختیار داشتن ۱۱۰۰ فضای ورزشی در شهر تهران، نزدیک به ۳ میلیون نفر مخاطب مستقیم در مجموعه های ورزشی خود دارد.

او درخصوص امکانات ورزشی منطقه ۱۹ نیز گفت: این منطقه مجهز به ۳۶ مجموعه ورزشی و ۱۱ زمین چمن است که امروز نیز ۱۰ زمین چمن مصنوعی دیگر و ۵ رکورت تنیس به این مجموعه اضافه شده است.

او با اشاره به برگزاری جلسات تعاملی با ۵۱ فدراسیون ورزشی برای امضای تفاهم نامه ادامه داد: با برداشتن مرزها در حوزه ورزش، دیگر هیچ کس به صورت جزیره ای کار نمی کند و در همین راستا نیز شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر پای کار وزش ایستاده و از اقدامات خوب ورزشی حمایت می کنند چراکه خروجی همه این اتفاقات اهتزاز پرچم و سربلندی کشور ایران است.

محسنی به وجود ۴۰ هکتار فضای ورزشی در ضلع جنوبی بوستان ولایت اشاره و ابراز امیدواری کرد که این فضا در آینده به یکی از بزرگترین دهکده های ورزشی شهر تهران به منظور ایجاد فضایی مفرح برای خانواده ها تبدیل شود.

مجموعه زمین های تنیس خاکی بوستان ولایت مدرسه تنیس جنوب پایتخت می شود

در این آیین همچنین علی توکلی شهردار منطقه احداث زمین های تنیس خاکی در جنوبی ترین منطقه شهر تهران را نقدی براین شعار که ورزش تنیس مختص شمال تهران است، دانست و بیان کرد: این ۵ قطعه زمین تنیس خاکی بزودی به عنوان مدرسه تنیس جنوب شهر تهران فعالیت خواهد کرد تا با کمک فدراسیون تنیس، شاهد توسعه این ورزش در جنوب پایتخت نیز باشیم.

به گفته توکلی با توجه به فرسودگی زمین های چمن منطقه و درخواست شهروندان و شورایاران برای بازسازی آنها، درحال حاضر ۱۰ قطعه زمین چمن مصنوعی به وسعت ۱۵ هزار متر مربع با اختصاص حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه، آماده بهره برداری شده ضمن اینکه عملیات بازسازی دو زمین چمن دیگر نیز آغاز شده ا ست.
کد خبر: ۴۴۹۳
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha