ind555555ex
به گزارش تهران پرس ، مهدی هوشیار معاون خدمات شهری و محیط زیست در این باره گفت: روت بال روش نوینی است که بدون آسیب رسیدن به تنه و ریشه، درخت به همراه ریشه و خاک از محل پرورش به محل کاشت منتقل می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ بیان کرد: با توجه به اینکه در این روش نهال‌های پرورشی با تنه قوی و تاج پرورش یافته به همراه خاک و ریشه به محل کاشت منتقل می‌شود، روش روت بال از موفقیت بالاتری نسبت به کاشت نهال در محل برخوردار است.

او با بیان اینکه استفاده از روش روت بال از هزینه‌های زائد نگهداری درختان پیشگیری می‌شود اظهار کرد: اواخر پاییز تا اوسط اسفندماه بهترین زمان روت بال درختان است اما در صورت ضرورت در سایر ماه‌های سال هم این روش انجام می‌شود.

به گفته هوشیار، استفاده از این روش مزایای مختلفی دارد که می‌توان به افزایش سطح و سرانه فضای سبز، کاهش قطع درختان ناشی از احداث پروژه‌های شهری، افزایش زیبایی و توازن در منظر شهری، منظرسازی سریع و موفقیت بیشتر نهال‌های کاشته شده به روش روتبال نسبت به سایر روش‌های کاشت اشاره کرد.

او افزود: در همین راستا ۱۰۰ اصله درخت روت بال در خیابان شریعتی در حد فاصل پل سید خندان تا ابتدای بزرگراه شهید همت در حال کاشت است.
کد خبر: ۴۴۹۲
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha