۵۷۵۴۹۱۹۸
علی جدی عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران پرس با اشاره به طرح مجلس در خصوص ساماندهی بازار خودرو اظهار داشت: ماه هاست که جلسات مختلفی برای ساماندهی بازار خودرو و طرح قرار گرفتن خودرو در بورس در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود اما هنوز بر سر این موضوع به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

وی ادامه داد: عرضه خودرو در بورس یکی از موضوعاتی است که بین نظرات نمایندگان مجلس و وزارت صمت اختلاف سلیقه وجود دارد و هنوز این طرح نهایی نشده است.

جدی با بیان اینکه طرح واردات خودرو بدون انتقال ارز در دست بررسی مجلس شورای اسلامی است، افزود: بحث خودرو و ساماندهی بازار به طوری که به نفع تولیدکننده و مصرف کننده باشد و دلالان نتوانند این فضا را به عنوان حیاط خلوتی برای خود در بیاورند، یکی از مباحث پیچیده و کارشناسی است و نمایندگان مجلس با احتیاط می خواهند به طرحی اثرگذار رای دهند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطر نشان کرد: یقینا عرضه خودرو در بورس باعث شفاف سازی عرضه و تقاضای خودرو می شود و خودروسازان هم نمی خواهند این شفافیت وجود داشته باشند و با شفاف سازی عرضه مخالفند و از سوی دیگر شورای رقابت هم نمی خواهد قدرت قیمت گذاری از او گرفته شود و به همین دلیل با این طرح مخالفت می کنند.

وی افزود: در نهایت طرح عرضه خودرو در بورس نهایی خواهد شد و علی رغم مخالفت برخی که به دنبال شفاف سازی عرضه و تقاضای بورس نیستند، این طرح به نفع عموم مردم تصویب خواهد شد.

جدی در پایان گفت: یقینا عرضه خودرو در بورس باعث می شود که دلالان نتوانند در بازار خودرو رخنه کنند و عرضه و تقاضای خودرو به خوبی مشخص می شود.

انتهای پیام/ق
کد خبر: ۴۴۷۱
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha