وزارت بهداشت
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ پس از انتشار تصاویر واکسن زدن شهاب حسینی در آمریکا که حاشیه‌های زیادی به همراه داشت، حسین کرمان پور، مدیرکل سازمان نظام پزشکی کشور در نامه‌ای خطاب به کیانوش جهان پور با اشاره به جهاد تولیدکنندگان برنامه‌های تلویزیونی خواستار سهمیه‌ای ویژه در کنار کادر درمان از واکسن کرونا برای این گروه شد.

در بخشی از نامه حسین کرمان پور آمده است: «یکی از گروه‌های مؤثر در تأمین عملی شعار در خانه بمانیم در دوران کرونا تولیدکنندگان برنامه‌های سینمایی و تلویزیونی هستند. جهاد امروز هنرمندان کشور در نگه‌داشتن مردم در خانه و سست کردن چرخش ویروس کرونا کمتر از کادر درمان نیست. مگر می‌توان در فیلم یا سریالی با ماسک بر صورت ایفای نقش کرد؟»

هم‌زمانی تقریبی این دو خبر منجر به ایجاد جریانی انتقادی از سوی مردم و حتی بازیگران و سازندگان برنامه‌های تلویزیونیدر فضای مجازی شد. هر چند در این میان تعداد کمی بر این باور بودند که سلبریتی ها باید زودتر از عموم جامعه واکسن دریافت کنند.

وهاب‌زاده: تقاضای خارج از نوبت نکنید، حتی شما حامی انتخابات ۱۴۰۰

از سوی دیگر، علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت در واکنش به این موضوع در صفحه توییتر خود نوشت: «سلبریتی محترم، اولویت تزریق واکسن کرونا با پرسنل بیمارستان‌ها، بیماران و سالمندان است. لطفاً تقاضای خارج از نوبت نکنید؛ حتی شما حامی انتخاباتی ۱۴۰۰.»


شهاب حسینی: از واکسن مازاد کرونا در امریکا بدون برنامه‌ریزی مشخصی زدم

پس‌ازاین واکنش‌ها یکی از خبرنگاران شرح گفتگوی خود را با حسینی در قالب یک خبر در ایسنا منتشر کرد. در این مصاحبه شهاب حسینی می‌گوید: «نیت قبلی و برنامه‌ریزی مشخصی برای زدن واکسن نبود. به اصرار یکی از دوستان که برای آغاز یک کار سینمایی همراهی‌ام می‌کرد، در صف واکسن مازاد ایستادیم تا بخت خود را امتحان کنیم. در آمریکا برای مراکز سالمندان و سایر مراکز در اولویت همیشه چیزی حدود ۲۰ درصد واکسن اضافی در نظر گرفته می‌شود و پس از پایان کار، مازاد را بین مردم عادی توزیع و تزریق می‌کنند. کل ماجرا همین بود. اتفاقی که برای هرکسی می‌تواند بیفتد.»

عذرخواهی روابط عمومی نظام پزشکی برای درخواست واکسیناسیون هنرمندان

در پی حواشی ایجادشده به دنبال درخواست اخیر حسین کرمان پور مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی از وزارت بهداشت مبنی بر در اولویت قرار دادن هنرمندان برای تزریق واکسن کرونا، طی با انتشار توییتی از این پیشنهاد خود عذرخواهی کرد.

وی در پیامی نوشت: «شکی نیست که اولویت واکسیناسیون با کادر درمان است و نامه‌ام صرفاً برای لحاظ شدن زحمات هنرمندان در دوران کرونا در سند ملی بود و نه فراتر از دیگران. ظاهراً هدف نامه، به‌درستی بیان‌نشده که متواضعانه عذر خواهم! امیدوارم با ورود و ساخت سریع‌تر واکسن برای همه مردم، خاطر همگی آرام شود»

علاوه بر موضوع خرید و تولید به موقع واکسن و توزیع عادلانه آن، حفظ آرامش جامعه یکی از مطالبات جدی مردم از مسئولان کشور است. در این روزها که ۱۱ شهر به وضعیت قرمز و ۵۲ شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و شیوع ویروس کرونا با ورد واکسن آن به کشور برای برخی افراد عادی شده است، مسئولان  باید بیش از گذشته به افکار عمومی توجه داشته باشند.

با وجود این الزامات، اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که مسئولان ذی‌ربط سیاست سکوت در برابر اتفاقات را پیش گرفتند و یا اینکه با اقدامات نسنجیده منجر به تشدید اعتراض و واکنش‌ها منفی مردم می‌شوند. انتظار می رود در این شرایط مسئولان وزارت بهداشت با اقدامات سنجیده خود آرامش روانی را به جامعه باز گرداند و از ایجاد و تشدید هرگونه حاشیه در خصوص واکسن کرونا جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

 

 
کد خبر: ۴۴۸۴
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha