سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران و درجریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گزارش کمیسیون تلفیق را در صحن علنی شورا قرائت کرد.

رسولی اظهار کرد: ردیف های درآمدی لایحه ۱۴۰۰ ابتدا در کمیسیون برنامه و بودجه و سپس در کمیسیون تلفیق مطرح شد. امسال برخلاف سنوات قبل و بر اساس بخشنامه وزیر کشور که برای همه شوراهای شهر و روستا لازم الاجرا است، می بایست تمامی بار مالی تبصره های بودجه شهرداری‌های از جمله شهرداری پایتخت نباید به صورت باز باشد و آنچه در تبصره‌ها چه در حوزه درآمدهای عمومی و چه در حوزه درآمدهای اختصاصی پیش‌بینی می شود باید در ردیف مشخصی در بودجه بیاید. یکی از دلایل افزایش کمی رقم کلی بودجه بدون مقایسه با قدرت خرید همین نکته است.

او با بیان اینکه تبصره ها در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است و در حال بررسی فصل سوم که فصل آخر در ردیف‌های هزینه ای است قرار داریم، گفت: مجموع درآمدها و منابعی که برای سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق تصویب شده است عبارت از ۴۸ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۳۷۶ میلیون و ۴۸۲ تومان است که کل ردیف های درآمدی بودجه ۱۴۰۰ به حساب می‌آید.

رسولی درباره اجزای درآمدهای بودجه ۱۴۰۰ افزود: درآمدهای ناشی از عوارض عمومی ۲۹ هزار ۷۶۵ میلیارد تومان، درآمدهای ناشی از عوارض اختصاصی ۹۲۵ میلیارد تومان، بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی شهرداری ۴۸۷ میلیارد تومان،درآمد حاصل از وجوه و اموال شهرداری ۷۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، کمک‌های اعطایی دولت و سازمان های دولتی ۲ هزار ۲۶۱ میلیارد تومان و منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۷ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان است.

رسولی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ۱۰ میلیارد تومان به عنوان منشا درآمدی در نظر گرفته شده است. همچنین درآمدهای حاصل از فروش اموال منقول ۷ هزار ۶۸۵ میلیارد تومان،فروش اموال منقول و اسقاط ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، فروش سرقفلی ۲ میلیارد تومان و ردیف سایر ۷۶ میلیارد تومان است.

رسولی اظهار داشت: منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی و تسهیلاتی که شهرداری دریافت می‌کند، ۵ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان و همچنین وام های دریافتی هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان است.انواع اوراق مشارکت و اسناد و سهام و اجازه ای که بناست شورای شهر به شهرداری بدهد ۴ هزار و ۷۱ میلیارد تومان است.

رسولی با تاکید بر این که مجموع این سرفصل ردیف‌های درآمدی ۴۸ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ۴۸۲ تومان است، ادامه داد:این گزارش کلی کمیسیون تلفیق است.آن دسته از پیشنهادات اعضای شورا و کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران که در کمیسیون برنامه و بودجه و نهایتا در کمیسیون تلفیق رد شده یا لحاظ نشده است، حق اعضای شورا و کمیسیون تخصصی است و قابلیت طرح در صحن را دارد.

در نهایت کلیات ردیف های درآمدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۴۵۶
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha