خلیل آبادی
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه رسمی این شورا که به بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران اختصاص یافت، با پیشنهاد نائب رئیس شورای شهر مبنی بر تصویب مبلغ پیشنهادی و افزایش بودجه در ساخت و سازهای جدید به منظور حفظ خط آسمان و همسان‌سازی ساخت موافقت و بر رعایت این حق برای سایران تاکید کرد‌.

خلیل‌آبادی همترازی بناها را مبتنی بر نیاز عمومی خواند و گفت: این ناهمسانی و نابرابری در مناطق جنوبی تهران بسیار مشهود است و در این زمینه پذیرای مراجعه کنندگان بسیاری هستم.

وی افزود: در یک محله یا گذر ۵۰ تا ۶۰ پلاک با طبقات مشخصی شکل گرفته‌اند و فقط به چند پلاک پروانه نمی‌دهند تا ملک خود را همتراز با دیگر ساختمان‌ها بسازند و به ناچار مجبور می‌شوند با کاهش طبقه به ساخت بنا اقدام کنند.

خلیل‌آبادی با تاکید بر اینکه مالکان با عدم صرفه برای ساخت مواجه هستند، عنوان کرد: این ریزدانه‌ها بین کوچه‌ها به صورت دندانه‌ای باقی مانده و مراجعه کنندگان نارضایتی خود را از وضع پیش آمده اعلام می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش خواستار شد: از آنجایی که هم‌ترازی بناها درخواست بسیاری از شهروندان است، باید به آن احترام بگذاریم و به این امر توجه کنیم که تبعیض در ساخت و ساز ظلم فاحشی در حق مالکان مجاور در معابر شکل گرفته است. پیش از این در ماده شش لایحه ۱۴ ماده‌ای بسته محرک اقتصادی در شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا مصوب شده بود "شهرداری تهران موظف است به منظور سامان بخشی سیمای شهر و رعایت خط آسمان، کاهش تخلفات حین اجرا، متناسب سازی ضوابط با شرایط هر منطقه و ساماندهی به سطح اشغال در پهنه‌های طرح تفصیلی ظرف مدت یک ماه بازبینی ضوابط طرح تفصیلی را به اتمام رسانده و برای تصویب به کمیسیون ماده پنج ارائه کند."

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۴۶۱
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha