کرونا
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس، سیما سادات لاری ظهر امروز در ارتباط با وضعیت ابتلای کرونا در کشور با اشاره به تعداد مبتلایان گفت: از دیروز تا امروز بیست و نهم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی و بستری شدند.


وی با بیان این‌که مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۶ نفر رسید، گفت: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۷ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۱۸۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این‌که خوشبختانه تاکنون یک میلیون و  ۳۱۷ هزار و ۶۱۲ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، افزود: ۳ هزار و ۶۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون ۱۰ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۳۱۸ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری در خصوص وضعیت استان‌های کشور نیز عنوان کرد: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها ۹ شهرستان قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: ۴۳۸۹
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha