۳۵۳۶۳۱۷
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ با کاهش میزان مرگ و میر براثر ابتلا به ویروس کرونا برخی چشم بر روی وجود این ویروس در کشور بسته اند و در طی روز از الکل و ماسک استفاده نمی‌کنند و حتی دیگر همانند چند هفته قبل به شست و شوی دستان خود تأکیدی ندارند. برخی دیگر نیز از خبر شیوع ویروس کرونای انگلیسی دچار خود بیمار پنداری شدند و مدارم تصور می‌کنند اعلائم ابتلا به این ویروس را دارند و گاهی هم تست کرونا می‌دهند.

روند استفاده از ماسک و هشدارهای مکرر وزارت بهداشت نسبت به خطرات ابتلاء به کرونا، دست به دست هم داد تا دوباره آمار کرونا تا حدودی مدیریت شود؛ اما پس از گذشت یک سال از ورود این ویروس به کشور و کاهش تعداد جانباختگان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز گذشته تعداد افراد مبتلابه ویروس کرونا در کشور سیر صعودی داشته و تعداد جان‌باختگان نیز در مرز سه‌رقمی شدن جولان می‌دهد.

































































تاریخ


تعداد بیمار جدید مبتلابه کرونا

تعداد جان‌باختگان


۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ۷۰۶۵ ۵۷
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۷۳۲۱ ۶۷
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ۷۶۴۰ ۸۹
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ۷۵۸۵ ۶۱
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ۷۴۷۴ ۶۵
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ ۷۲۹۸ ۵۸
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ۷۱۲۰ ۷۴
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ۷۳۹۰ ۶۲
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ۷۷۶۰ ۸۳
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ۸۰۱۱ ۸۹
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ۸۰۴۲ ۶۷

افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا زنگ خطری است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد زیرا پس از گذشت چند روز تعداد جان باختگان نیز افزایش خواهد داشت. از همین رو مردم باید همانند گذشته با رعایت پرتکل های بهداشتی از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کنند.

توصیه بهداشتی که کمتر به آن توجه می شود

اتوبوس‌های درون شهری به عنوان یکی از کانون‌های انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شوند. بنابراین توصیه ما این است که قبل از ورود و هنگام استفاده از اتوبوس حتماً از ماسک استفاده کنید. از سوار شدن به اتوبوس‌های شلوغ خودداری کنید و طوری در اتوبوس نشسته و یا بایستید که حداقل یک متر از سایرین فاصله داشته باشید.

پنجره‌های اتوبوس را باز یا نیمه باز بگذارید تا تهویه هوا به خوبی انجام شود. تا حد امکان از دست زدن به دستگیره صندلی و سایر بخش‌های اتوبوس خودداری کرده و در صورت استفاده از دستگیره‌ها، حتماً از دستکش و یا دستمال کاغذی استفاده کنید. از هرگونه تماس دست با چشم‌ها، دهان و بینی خودداری کنید و تا حد امکان از کارت‌های الکترونیکی برای پرداخت هزینه سفر استفاده کنید. همچنین ضروری است که بعد از پیاده شدن از اتوبوس نسبت به شست‌وشو و ضدعفونی دست‌ها اقدام شود.

انتهای پبام/
کد خبر: ۴۳۹۵
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha