به گزارش تهران پرس، بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران در محل فرمانداری شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۶۹۱ واحد تولیدی و صنعتی در کشور وجود دارد که در دستگاه قضایی بر علیه آن‌ها پرونده تشکیل و در روند فعالیت آن‌ها اختلال ایجاد کرده است.
۱۳۹۹۱۱۰۵۰۰۰۴۵۸۶۳۷۴۷۰۹۱۴۵۱۰۲۳۰۹۰۵_۷۰۲۲۹_PhotoN

به گزارش تهران پرس، بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران در محل فرمانداری شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۶۹۱ واحد تولیدی و صنعتی در کشور وجود دارد که در دستگاه قضایی بر علیه آن‌ها پرونده تشکیل و در روند فعالیت آن‌ها اختلال ایجاد کرده است.


وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده در استان تهران، گفت: در ۷ واحد تولیدی استان تهران بالغ بر ۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که برخی از آن‌ها دچار مشکل هستند و یا با کم‌ترین توان تولید فعالیت می‌کنند که با رویکرد جدید ستاد رفع موانع تولید همزمان با بررسی علل و ایرادات و موانع تولید و راه‌کارهای لازم برای فعالیت حداکثری این واحدها اتخاذ می‌شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با تأکید بر رفع موانع تولید واحدهای تولیدی و صنعتی، بیان کرد: در تعطیلی واحدهای تولیدی علاوه بر عوامل داخلی به لحاظ سوء مدیریت، اقدامات اجرایی سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر تأمین اجتماعی، شهرداری، آب و برق و شکایت‌های قضایی مانع از فعالیت شرکت‌های تولیدی می‌شود که با تعامل و همکاری می‌توان این موارد را رفع کرد.


دین‌پرست تصریح کرد: در کشور هیچ ستادی قانونی‌تر و قدرتمندتر از ستاد رفع موانع تولید در رفع مشکلات تولید وجود ندارد و مصوبات این ستاد به عنوان قانون لازم الاجرا است و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و قضایی بسیاری از مشکلات و موانع تولید واحدهای تولیدی و صنعتی برطرف شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.


وی با تأکید بر اجرای قانون و رونق اشتغال و تولید، ابراز کرد: علاوه بر بررسی عوامل ورشکستگی و راکد شدن واحدهای تولیدی با کسانی که مانع از تولید واحدهای صنعتی شده و منجر به ورشکستگی واحدها شده باشند، در هر جایگاه و مسؤولیتی که باشند، برخورد قاطعانه می‌شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور عنوان کرد: در ستاد رفع موانع تولید تفکیک قوا وجود ندارد و همه اعضای ستاد دست در دست هم داده و برای رفع مشکلات و موانع تولیدکنندگان کشور فعالیت می‌کنند.


دین‌پرست با اشاره به تصمیمات ستاد رفع موانع تولید ادامه داد: باید از اقدامات همه دستگاه‌ها برای حمایت از تولید دفاع کنیم، ممکن است بدسلیقگی و کج سلیقگی در اجرای قوانین وجود داشته باشد، اما نباید اقدام تعداد معدودی از افراد و کارکنان زیرمجموعه، مانع از نادیده شدن اقدامات اساسی دولت شود، ما حق نداریم برای مردم موانع دست و پاگیر ایجاد کنیم.


وی با بیان اینکه در کشور قوانین کارآمد وجود دارد اما تفسیرهای نادرست مانع از اجرای قانون می‌شود، عنوان کرد: با درک درست از قوانین و مقررات موجود می‌توان مشکلات کشور را در حوزه تولید رفع کرد و برای رفع معضلات تولیدکنندگان نباید کینه به دل گرفت و باید از قانون تمکین کرد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور خاطرنشان کرد: اگر درک درستی از قوانین و مقررات و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید و جنگ اقتصادی داشته باشیم، می‌توانیم تمام مشکلات و موانع تولید را حل و فصل کنیم.


به گزارش فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در سفر روز دوشنبه به پنج شهرستان استان تهران ضمن بازدید از ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی بحرانی و مشکل‌دار این استان از نزدیک در جریان مشکلات این واحدها قرار گرفته و اقدامات لازم را برای فعال کردن واحدها انجام دادند.


جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و قائم مقام رئیس ستاد رفع موانع تولید کشور و معاون امور اقتصادی استانداری تهران و مدیران کل ادارات و واحدهای تولیدی و صنعتی در محل سالن همایش‌های فرمانداری اسلامشهر برگزار شد.


انتهای پیام

کد خبر: ۴۳۳۹
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha