۹a47fab6-85fc-4d27-8569-c3b1abb7f8a4
اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به جزئیات ساخت ساختمان پلاسکو اظهار داشت: ۳۰ دی ماه سال ۱۳۹۵ حادثه تلخی در ساختمان پلاسکو رخ داد که منجر به شهادت رسیدن تعداد از آتش نشانان فداکار کشورمان شد و در این حادثه، به دلیل شدت آتش سوزی، شاهد ریزش ساختمان پلاسکو به طور کامل بودیم و بعد از این حادثه، پیگیری ها برای ساخت مجدد این ساختمان آغاز شد.

وی ادامه داد: بحمدالله ۱۵ بهمن ماه شاهد برگزاری مراسم افتتاح ضلع شمالی ساختمان پلاسکو بعد از ۴ سال بودیم و اکثر مغازه داران در همان نقطه ای که قبل از آتش سوزی مغازه داشتند، کسب و کارشان را کلید زده اند.

شاکری خاطر نشان کرد: بعد از حادثه تلخ آتش سوزی پلاسکو و به شهادت رسیدن آتش نشانان، مسالی همچون خسارات و بازگشت به کار کسبه، رعایت مسائل ایمنی در ساخت ساختمان جدید پلاسکو و همچنین مسائل مربوط به خانواده های شهدای آتش نشان را در دستور کار قرار دادیم و پیگیری هایمان همچنان ادامه دارد تا در نهایت با ساخت کامل این ساختمان پلاسکو، سایر کسبه هم بتوانند به ادامه کسب و کار خود بپردازند.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که مراحل ساخت ساختمان پلاسکو تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: اردیبهشت سال آینده شاهد تکمیل بخش جنوبی پاساژ پلاسکو خواهیم بود و سال ۱۴۰۰ مراحل ساخت ساختمان پلاسکو به طور کامل تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه رعایت اصول ایمنی در ساختمان ها باید به یکی از اولویت های مسئولان شهری تبدیل شود، اظهار داشت: متاسفانه ساختمان های زیادی در استان تهران وجود دارد که ایمنی کافی ندارد و خطرآفرین هست و هر لحظه امکان دارد حوادثی همچون حادثه ساختمان پلاسکو تکرار شود و مسئولان شهرداری و شهری باید بیش از پیش در راستای شناسایی و ایمنی سازی این ساختمان ها تلاش کنند.

شاکری خاطر نشان کرد: تهران به دلیل قرار گرفتن در گسل زلزله باید شرایط سختگیرانه ای را در ساخت و سازها لحاظ کند و مهندسان ناظر باید بیش از پیش به اصول ایمنی و مقاومت ساختمان در برابر زلزله و حوادث باید حساسیت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۳۲۴
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha