۱۳۹۸۱۱۲۸۱۴۰۴۵۲۲۰۴۱۹۷۱۰۱۰۴
زهره الهیان عضو مجمع نمایندگان استان تهران در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با بیان اینکه برای مهار بیماری کرونا موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی هستیم، اظهار داشت: وضعیت حمل و نقل عمومی در استان تهران رضایت بخش نیست و باید طوری مدیریت و برنامه ریزی می شد که شاهد تراکم کمتری از مردم در متروها و اتوبوس های تندرو در تهران بودیم.

وی ادامه داد: علاوه بر تراکم جمعیت در مترو، شاهد پدیده دستفروشی هم هستیم که خیلی خطرناک است و این افراد به دلیل حضور دائمی در متروها و فضاهای بسته، می توانند ناقل باشند و باعث سرایت بیماری کرونا به مسافران مترو شوند.

الهیان خاطر نشان کرد: متاسفانه بانوان هم به دلایلی روی به شغل دستفروشی در متروها آورده اند که به دلیل ازدحام جمعیت، می توانند سلامتی خود و مسافران را به خطر بیندازند که باید در این زمینه تدابیری لحاظ شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: افرادی که در داخل متروها اقدام به دستفروشی می کنند، اکثرا سرپرست خانواده هستند و حتی برخی از این بانوان هم همین نقش در خانواده را دارند و به ناچار اقدام به دستفروشی می کنند اما جان خود را به خطر می اندازند و نیاز است که شهرداری در فضای بیرون از مترو، فضایی را برای دستفروشان تعیین کند که بتوانند اجناس خود را به فروش برسانند.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد غرفه هایی در مسیر خارج از مترو و در اختیار قرار دادن آن به صورت رایگان برای دستفروشان یکی از اقدامات موثر شهرداری ها می تواند محسوب شود که می تواند تا حد زیادی می تواند مانع از حضور این دستفروشان در داخل متروها شود و این گونه سلامت مسافران و حتی دستفروشان تضمین می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نباید طوری مدیریت کرد که دستفروشان که شغلی ندارند و از این طریق به کسب درآمد برای خانواده می پردازند، متضرر شوند.

الهیان با اشاره به اینکه اجباری کردن ماسک در متروها تا حد زیادی در رعایت پروتکل های بهداشتی در متروها موثر بود، اظهار داشت: تراکم جمعیت در متروها بالاست و حتی زدن ماسک تا حدی می تواند مانع از انتقال ویروس کرونا شود و به دلیل بسته بودن فضای واگن ها، باید طوری برنامه ریزی کرد که مسافران با فاصله اجتماعی بتوانند جا به جا شوند.

وی افزود: در حال حاضر حمل و نقل عمومی در پایتخت شرایط خوبی ندارد و تراکم جمعیت همچنان یکی از معضلات محسوب می شود، به ویژه در خیابان هایی که طرح محسوب می شود و مردم با خودروهای شخصی امکان تردد در آن را ندارند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۲۹۴
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha