به گزارش تهران پرس ، همزمان با ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بسیجیان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با ایجاد قرارگاه خدمت‌رسانی و استقرار در روستای گلدسته بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر، خدمات پزشکی مورد نیاز اهالی محروم این منطقه را به طور رایگان ارائه کردند.
۱۳۹۹۱۱۲۴۰۰۰۴۸۵_Test_PhotoN

به گزارش تهران پرس ، همزمان با ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بسیجیان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با ایجاد قرارگاه خدمت‌رسانی و استقرار در روستای گلدسته بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر، خدمات پزشکی مورد نیاز اهالی محروم این منطقه را به طور رایگان ارائه کردند.


در چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی فرصتی دست داد، تا جمعی از جوانان دانشجوی بسیجی با لبیک به ندای رهبر انقلاب در راستای خدمات‌رسانی به محرومان جامعه با استقرار در یکی از مناطق محروم شهرستان اسلامشهر زکات علم و دانش خود را با ارائه خدمات رایگان پزشکی به هموطنان محروم پرداخت کرده و باری از دوش نیازمندان جامعه برداشتند.


با توجه به شرایط حاکم در جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل و کسب و کارها و ایجاد محدودیت‌ها، دانشجویان بسیجی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با ایثار و شجاعت پای در عرصه خدمت به همنوعان خود گذاشته و علاوه بر ارائه خدمات پزشکی رایگان، فعالیت‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اقتصادی را به مردم ارائه کردند.


رضا قربانی مسؤول گروه جهادی یاوران جهادگر بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: با استقرار قرارگاه خدمت‌رسانی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در مدرسه شهید وجدانی پاک روستای گلدسته شهرستان اسلامشهر، خدمات پزشکی مورد نیاز محرومان منطقه به طور رایگان ارائه می‌شود.


وی با تشریح فعالیت‌های ارائه شده، گفت: در طی مدت ۳روز استقرار قرارگاه خدمت‌رسانی در این منطقه، خدمات پزشکی از قبیل ویزیت عمومی، تزریقات، تخصص‌های داخلی، زنان، اطفال، ارتوپدی، روانپزشکی، قلب و عروق، دندانپزشکی و تأمین داروی مورد نیاز بیماران به شکل رایگان ارائه می‌شود.


مسؤول گروه جهادی یاوران جهادگر با اشاره به تشکیل این گروه در سال ۱۳۸۲، بیان کرد: با تشکیل این گروه جهادی علاوه بر انجام خدمات پزشکی رایگان به محرومان، خدمات فرهنگی، آموزشی، کارآفرینی و غیره نیز توسط دانشجویان بسیجی رشته‌های مختلف علوم تربیتی، علوم انسانی و غیره به افراد نیازمند مناطق محروم ارائه می‌شود.


قربانی تأکید کرد: در اردوهای جهادی در شرایط فعلی با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش‌های حضوری، دانشجویان بسیجی با تشکیل کلاس‌های حضوری در فضای باز و ارائه خدمات آموزشی و رفع اشکال برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، به شکل تلفنی مشاوره‌های مورد نیاز برای دانش‌آموزان دوره متوسطه و برای شرکت در کنکور و ادامه تحصیل به طور رایگان ارائه می‌دهند که این خدمات مشاوره‌ای در تمام مدت سال حتی غیر از زمان تشکیل اردوهای جهادی انجام می‌شود.


وی با اشاره به نحوه شناسایی بیماران و افراد محروم تصریح کرد: با همکاری نواحی سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج بر اساس فرم‌ها و تعرفه‌های تعیین شده، افراد بیمار و نیازمند دریافت خدمات، شناسایی و با توجه به آمارهای به دست آمده، پزشکان و متخصصان در اردوی جهادی حاضر و خدمات مورد نیاز بیماران را ارائه می‌دهند و با لزوم و نیازداشتن به انجام خدمات پزشکی تخصصی و جراحی و خدمات سطح ۳ درمانی، بیماران به بیمارستان بقیه الله ارجاع و اعزام و کلیه خدمات به شکل کاملاً رایگان ارائه می‌شود.


مسؤول گروه جهادی یاوران جهادگر از حضور قریب به ۱۰۰ نفر جهادگر بسیجی در قرارگاه خدمت‌رسانی خبر داد و گفت: در این اردوی جهادی که در طی سه روز با حضور جمعی از پزشکان، متخصصان، دستیاران و پرستاران بسیجی جهادگر حضور دارند، خدمات پزشکی به شکل رایگان به بیش از هزار نفر از هموطنان محروم و ساکن در این منطقه ارائه شده و داروهای مورد نیاز آن‌ها هم به طور رایگان تهیه و در صورت نداشتن داروی مورد نیاز با هماهنگی به عمل آمده با داروخانه‌های سطح شهرستان، این داروها تهیه و در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار داده شد.


قربانی با اشاره به ادامه طرح جهادی گروه یاوران جهادگر، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی به‌عمل آمده قرار است با استقرار قرارگاه خدمت‌رسانی در این منطقه به مدت یک سال خدمات پزشکی، فرهنگی، آموزشی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای محرومان منطقه ارائه شود.


به گزارش خبرگزاری فارس، قرارگاه خدمت رسانی گروه جهادی یاوران جهادگر بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با همکاری و هماهنگی سپاه ناحیه امام جعفر صادق(ع) بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر و حوزه‌های مقاومت بسیج جعفر طیار و ساره در آموزشگاه شهید وجدانی پاک روستای گلدسته، خدمات پزشکی مورد نیاز مردم منطقه را رایگان در مدت سه روز ارائه کردند.


انتهای پیام

کد خبر: ۴۲۶۵
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha