۱۳۴۴۵۵۴۲_۱۴۲

 به گزارش گروه سیاسی تهران پرس؛ محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جشن بزرگ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در شهر قدس، با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: این انقلاب تبدیل به بزرگترین نهضت اسلامی شده است، ملت ایران ۴۲ سال مقاومت کردند. تمام اقشار جامعه ایران، پای این انقلاب ایستاده‌اند. ملت ایران و نظام اسلامی دستاورد‌های بزرگی داشته اند و به دستاورد‌های بزرگ دیگری فکر می‌کنند. ملت ایران در این ۴۲ سال به چند دستاورد رسیده است که یکی از آن‌ها نظم سیاسی نوین برپایه مردمسالاری است که این مردمسالاری سیاسی باید با مردمسالاری اقتصادی تکمیل شود.




رضایی ادامه داد: بازگشت اقتدار از دست رفته ایران، از ثمرات و دستاورد‌های انقلاب بود؛ بطوریکه ارتش عراق با پشتیبانی چند کشور قدرتمند به چند استان مرزی غرب ایران حمله کرد، اما همه سرزمین‌های ما آزاد شد و اقتدار عظیمی به وجود آمد که امروز اگر هر کشوری از جمله آمریکا اقدام تجاوزکارانه‌ای انجام دهد، موشک‌های ایران به پایگاه‌های آن‌ها شلیک خواهد شد.

وی افزود: قدرت‌های سیاسی در گذشته ملت ایران را در هیچکدام از برنامه‌ها شرکت نمی‌دادند. مقامات امریکا، انگلیس و روسیه جلسه در ایران می‌گذاشتند و حتی از مقامات ایران دعوت نمی‌کردند که در آن مذاکرات شرکت کنند. اما امروز قدرت‌ها ناچار هستند در یکطرف میز بنشینند و با ایران مذاکره برابر داشته باشند، عزت ایران از دست رفته بود، اما پس از انقلاب ملت ایران، کشورمان جایگاه عزتمندانه خود را به دست آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصحت نظام گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران به برخی از آرزو‌های خود دست پیدا کرد، دشمنان متجاوز ایران از جمله صدام، داعش و ترامپ با اقتدار ایران و جوانمردی و ایثار قهرمانان کشور به زباله دان تاریخ پیوستند.

وی در ادامه گفت: دستاورد‌های کنونی انقلاب تمام اهداف ما از جمهوری اسلامی ایران نیست و ملت ایران همچنان به دنبال رسیدن به اهداف و دستاورد‌های بزرگ‌تر است. مردم ما حق دارند در رابطه با اقتصاد فعلی ایران نارضایتی داشته باشند، نه تنها مردم ما این وضع اقتصاد را نمی‌پذیرند بلکه رهبر انقلاب، خانواده شهدا و دلسوزان کشور و انقلاب نیز نمی‌پذیرند. ما برای شکوفایی اقتصاد نیاز داریم که ارزش پول ملی ایران ثبات داشته باشد.

رضایی با اشاره به تبدیل نارضایتی معیشتی به اعتراضات مردمی، افزود: البته در زمان اعتراضات، به محض اینکه دشمنان اقدام به سوء استفاده از این اعتراضات کردند، مردم ایران صف خود را از دشمنان جدا کردند و اعلام نمودند که ما اعتراض داریم تا وضعیت کشورمان مطلوب‌تر شود نه اینکه انقلاب را قبول نداشته باشیم.

نویسنده کتاب ایران آینده گفت: ملت ایران باید عزتمندانه، سالم، شاد و شکوفا زندگی کند؛ بیکاری، گرانی، تبعیض، بی عدالتی و مشکلات دیگر که مردم ایران را رنج می‌دهد باید رفع شود. ملت ایران در گام دوم انقلاب کشوری قدرتمند، سالم، شاد و شکوفا خواهد شد.

وی ادامه داد: جوانان کشور باید آماده شوند؛ آماده برای قیام مردمی در چارچوب قانون اساسی با اهداف فرهنگی و اقتصادی که درواقع قیام گام دوم انقلاب، قیام سوم ملت ایران یا قیام قانون اساسی است.

جوانان برای ایران قدرتمند، سالم، شاد و شکوفا در گام دوم انقلاب، آماده نقش آفرینی شوند. به فضل پروردگار، قوای سه گانه کشور باید تلاش کنند و در کنار هم و در کنار مردم، کشوری قدرتمند و شکوفا بسازند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرقدس ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا اظهار کرد:  محسن رضایی فرمانده  سپاه پاسداران و مورد اعتماد حضرت امام خمینی (ره) بودند و هشت سال دفاع مقدس، بدون این شخصیت قابل شناخت نیست. ایشان یار معتمد مقام معظم رهبری و از شخصیت‌های افتخار آمیز این ملت و این کشور است. در دوران دفاع مقدس وقتی نام محسن رضایی ِ جوان، بر لب‌ها جاری می‌شد، نیرو‌های دلسوز و رزمندگان ایثارگر، قوّت قلب می‌گرفتند و دشمن از شنیدن نام او لرزه بر تنش می‌افتاد.

در پایان این مراسم، با حضور محسن رضایی از خانواده‌های شهید شهر قدس تجلیل شد.

به گفته امام جمعه این شهر شهر قدس مردم این شهر در زمانی که جمعیت شهر حدود ۵۰ هزار نفر بوده، ۴۵۰ شهید تقدیم انقلاب کردند و تقدیم ۱۲۰۰ جانباز و آزاده از افتخارات شهرستان قدس در دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/


کد خبر: ۴۲۲۰
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha