۱۳۹۶۱۱۰۸۱۱۰۵۱۸۶۴۱۱۳۱۵۰۶۹۴




به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس، طرح الزام شهرداری تهران به توسعه و تجهیز ناوگان رفت و روب در صحن امروز شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورا نظرات‌شان را در این زمینه مطرح کردند.زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر در توضیح این طرح گفت: این طرح با این هدف تهیه شده که در هنگام برف و بارندگی‌های شدید که موجب ایجاد ترافیک و اختلال می‌شود، شهرداری تجهیزات لازم برای مدیریت این موارد را تهیه کند. بر این اساس پیشنهاد شده که شهرداری اقدام به توسعه و تجهیز ناوگان برف روبی و یخ زدایی در سازمان مدیریت پسماند کند و متناسب با آن در مناطق ۲۲ گانه این ناوگان را تجهیز کند و آموزش‌های لازم به پیمان کاران را ارائه دهد.

نوری تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده، به این جمع بندی رسیدیم ک موضوع جمع‌آوری برف در تهران به نیروی انسانی، ماشین آلات سنگین و تخصصی وابسته است. بر این اساس سازمان مدیریت پسماند با توجه به اینکه این کار را به صورت پیمان کاری اداره می‌کند، از نیروی انسانی کافی برخوردار است و ماشین آلات را نیز از طریق خودرو پیمان کاران تهیه می‌کند. از سال ۹۶ تاکنون حدود ۷۰ دستگاه ماشین تخصصی و ۲۱۸ دستگاه خودروی مناسب به مناطق داده شده و از ۳۸ میلیارد اعتبار برای این موضوع، ۱۶ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات مصرف شده است.

نوری ادامه داد: شورا نیز سال ۹۳ مصوبه‌ای دارد که شهرداری را موظف به انجام این امر می‌کند. انتظار دارم که به این موضوع پرداخته شود تا برای رفت و روب برف از نمک که برای محیط زیست آسیب زا است، استفاده نشود و از تجهیزات تخصصی استفاده شود. در ارتباط با تعمیرات و اورهال کردن دستگاه‌ها نیز شاهد اورهال کردن تعداد قابل توجه‌ای از دستگاه‌ها و خرید دستگاه‌های جدید زیادی نیز هستیم. بنابراین با توجه به این امکانات شهرداری، موضوع این طرح محقق شده و پیشنهاد ما این است که این طرح فاقد موضوعیت است چراکه به آن در شهرداری پرداخته شده است.

در نهایت این طرح با ۱۶ رأی اعضای شورای شهر رد شد.

انتهای پیام/




کد خبر: ۴۱۸۴
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha