به گزارش تهران پرس ، وهاب میزانی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ضمن اشاره به ۱۸ بوستان آموزش ترافیک در ۱۷ منطقه تهران، بیان کرد: منطقه ۶ دارای دو بوستان و باقی مناطق هر کدام دارای یک بوستان ترافیک هستند. البته مناطق یک، ۲، ۳، ۷ و ۲۲ فاقد بوستان آموزش ترافیک هستند.
۱۲۱۷۴

به گزارش تهران پرس ، وهاب میزانی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ضمن اشاره به ۱۸ بوستان آموزش ترافیک در ۱۷ منطقه تهران، بیان کرد: منطقه ۶ دارای دو بوستان و باقی مناطق هر کدام دارای یک بوستان ترافیک هستند. البته مناطق یک، ۲، ۳، ۷ و ۲۲ فاقد بوستان آموزش ترافیک هستند.


او با بیان اینکه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر راه اندازی بوستان ترافیک در پنج منطقه‌ غیربرخوردار تأکید فراوان دارد، افزود: ساخت پنج بوستان جدید در دستورکار قرار دارد و درحال حاضر بیش از ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.


به گفته معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ تلاش می‌شود که پنج بوستان ترافیک در مناطق یک، ۲، ۳، ۷ و ۲۲ در دهه فجر به بهره برداری برسند.


میزانی ضمن اشاره به ساخت نخستین بوستان ترافیک در دهه ۸۰، بیان کرد: ابتدا بوستان آموزش ترافیک پونک برای تحت پوشش قرار دادن منطقه ۵ تهران، تجهیز و برنامه‌ریزی شده بود اما به علت استقبال بسیار زیاد مدارس نواحی گوناگون شهر، مجوز فعالیت برای مدارس دیگر نیز صادر شد و به مرور زمان دیگر بوستان‌ها ساخته شدند.


او درباره اراضی پنج بوستان آموزش ترافیک جدید، گفت: سعی شده از ظرفیت‌های موجود استفاده شود تا با حداقل‌ترین هزینه و تکیه بر منابع موجود در محلات، بوستان‌های آموزش ترافیک ساخته شوند.  اراضی بوستان‌ها شامل املاک بلااستفاده و رها شده‌ای در مناطق هستند که با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های استاندارد و به روز ساخته می‌شوند. این اراضی متعلق به شهرداری مناطق هستند.


معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: همیشه از طریق مدارس اقدام به حضور دانش آموزان در بوستان‌های آموزش ترافیک می‌شد اما از اسفند سال گذشته همزمان با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، حضور دانش آموزان در بوستان‌ها به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممنوع شده است. با چنین وضعیتی، آموزش ترافیکی به سمت آموزش مجازی حرکت کرده است. به طور متوسط روزانه ۳۰ دوره آموزشی در بستر فضای مجازی در سطح مناطق برگزار می‌شود که خانواده ها هم امکان استفاده از این ظرفیت های مجازی و آموزش را دارند.


میزانی حداقل مساحت هر بوستان‌ آموزش ترافیک را دو هزار متر مربع بیان کرد و افزود: همچنین باید تجهیزات لازم مربوط به مدهای دوچرخه و حمل و نقل عمومی، تقاطع‌ها، چراغ‌ راهنمایی و رانندگی و ... در بوستان وجود داشته باشد. کلاس‌های آموزشی به گونه‌ای برای کودکان طراحی شده که از ظرفیت مدارس برای حضور در بوستان‌های آموزش ترافیک استفاده شود. علاوه بر تفریح و سرگرمی به طور غیرمستقیم موضوعات ترافیکی به کودکان آموزش داده می‌شود.


معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عدم برخورداری پنج منطقه تهران از بوستان آموزش ترافیک را به معنای عدم آموزش ترافیکی در منطقه ندانست و گفت:  بلکه هر منطقه از نزدیک‌ترین بوستان در منطقه مجاور خود استفاده می‌کند.


 بسیاری از شهرهای اقماری تهران نیز برای آموزش‌های ترافیکی به بوستان‌های ترافیک شهر تهران مراجعه می‌کنند. آموزش ترافیکی تنها به کودکان و دانش آموزان محدود نمی‌شود بلکه رانندگان تاکسی، اتوبوس، حمل و نقل عمومی، تاکسی‌های آنلاین و ... از این بوستان‌های آموزش استفاده می‌کنند. درحال حاضر هم که دوره‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

کد خبر: ۴۱۶۹
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha