به گزارش خبرنگار تهران پرس، همزمان با فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری فرهنگسرای اندیشه و مشاورت ادیان و اقلیت های دینی نهاد ریاست جمهوری جشن صبر و شکر در مسجد حضرت ابراهیم (ع)، کنیسه حییم کلیمیان، کلیسای حضرت مریم (ع) و آتشگاه زرتشتیان در خیابان ۳۰ تیر تهران برگزار نمود تا بار دیگر اثرات انقلاب اسلامی در اتحاد ادیان و مذاهب اسلامی را به رخ بکشد و بر ضرورت وحدت و همبستگی بیش از پیش میان ادیان توحیدی در ایران تاکید کند.
IMG13234153

به گزارش خبرنگار تهران پرس، همزمان با فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری فرهنگسرای اندیشه و مشاورت ادیان و اقلیت های دینی نهاد ریاست جمهوری جشن صبر و شکر در مسجد حضرت ابراهیم (ع)، کنیسه حییم کلیمیان، کلیسای حضرت مریم (ع) و آتشگاه زرتشتیان در خیابان ۳۰ تیر تهران برگزار نمود تا بار دیگر اثرات انقلاب اسلامی در اتحاد ادیان و مذاهب اسلامی را به رخ بکشد و بر ضرورت وحدت و همبستگی بیش از پیش میان ادیان توحیدی در ایران تاکید کند.


خاخام یونس حمامی لاله زا در ویژه برنامه جشن صبر و شکر که در کنیسه حییم کلیمیان برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی اثرات زیادی در اتحاد میان ادیان توحیدی داشته است، گفت: انقلاب اسلامی یک انفجار نور بود و باید در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی(ره) را تداعی کرد تا نسل های آینده بدانند که برای شکل گیری این انقلاب، زحمات زیادی کشیده است و به آسانی محقق نشده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که هر اتفاقی که در جهان رخ دهد برگرفته از تقدیر الهی است و شیوع ویروس کرونا در جهان هم خارج از تقدیر الهی نیست و هی امری بدون اراده خداوند رخ نمی دهد و خدا علت همه چیز است.


خاخام اعظم جامعه کلیمیان تهران خاطر نشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برای کنترل بیماری کرونا واجب است و هر فردی که به خداوند اعتقاد دارد باید دستورات بهداشتی را رعایت کند و انسان عاقل وظیفه دارد که در این شرایط طبق توصیه های بهداشتی پزشکان رفتار کند و در این شرایط، نیاز داریم که بتوانیم روش های درمان این بیماری را در کشورمان کشف کنیم و با آن مقابله نماییم.

وی شهدای سلامت را شهدایی نامید که برای خدمت به مردم از جانشان گذشتند، گفت: ما کیلیمان روزی سه بار دعا می خوانیم و از خداوند می خواهیم که علاج بیماری کرونا را به ما برساند و حضرت داود علیه الاسلام هم بیان داشته اند که چه در زمان موفقیت و چه در زمان شکست و سختی نباید از وجود خداوند غافل شد و باید به او مراجعه کرد.


رهبر دینی کلیمیان ایران دعای برای سلامتی مردم ایران و رهبرمعظم انقلاب اسلامی را از واجبات دانست و افزود: در شرایط کرونا باید برای مدافعان سلامت و افرادی که برای مقابله با بیماری کرونا تلاش می کنند هم دعا کنیم.

حمامی لاله زار خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی همواره بر وحدت ادیان توحیدی در ایران تاکید داشته اند و تا همیشه باید متحد باشیم و ما ایرانیان ثابت کرده ایم که در مواقع بحرانی همیشه در کنار هم هستیم و این وحدت روز به روز باید در سایه صلح، باید گسترده تر شود.

زرتشتی ها دفاع از ایران را وظیفه اصلی خود می دانند

ادامه مراسم صبر و شکر در آتشگاه زرتشتیان برگزار شد. در این مراسم،افشین نمیرانیان رییس انجمن زرتشتیان تهران با بیان اینکه مردم ایران بعد از ۴۲ سال همچنان در صلح در کنار هم زندگی می کنند، تاکید کرد: غلبه بر بیماری کرونا با دانش میسر خواهد شد و امیدواریم ایران بتواند در این زمینه خوش بدرخشد و در سطح جهانی افتخار آفرینی کند.

وی ادامه داد: از مدافعان سلامت تشکر می کنیم که با تمام وجود برای بهبود شرایط حال بیماران کرونایی تلاش می کنند.


نمیرانیان تاکید کرد: در طول ۴۲ سال گذشته فراز و نشیب های زیادی در کشور رخ داده اما ادیان و مذاهب مختلف در کشورمان در صلح و اتحاد و برادری در کنار هم بودند و در بحران هایی همچون سیل و زلزله دیدیم که همه با هم برای کمک به مردم داوطلب شدند.

رییس انجمن زرتشتیان تهران افزود: ما زرتشتی ها همیشه دفاع از ایران را وظیفه خود می دانیم و امیدواریم که روز به روز شاهد پیشرفت کشور باشیم.

پس از پایان سخنرانی رییس انجمن زرتشتیان تهران، حاضران از بخش های مختلف این آتشگاه بازدید کردند و سپس به سمت مسجد حضرت ابراهیم (ع) در خیابان ۳۰ تیر حرکت کردند.

ادیان توحیدی با آرامش در ایران زندگی می کنند

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «حمیدرضا حیدری» امام جماعت مسجد حضرت ابراهیم علیه السلام در این مراسم گفت: پیروان ادیان توحیدی در حکومت اسلامی در کنار هم، در صلح ،آرامش و سلامت همزیستی دارند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مدیون خون پاک شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی و حاج مهدی ابومهندس است، گفت: از برکات انقلاب اسلامی ایران می توان به آزادی و امنیت اشاره کرد و در سایه آزادی و امنیت است که پیشرفت هایی برای کشور حاصل می گردد.

امام جماعت حضرت ابراهیم (ع) در تبیین اینکه امنیت و استقلال، نقطه کلیدی در هر حکومتی است، افزود: اگر در کشوری این دو رکن مهم نباشد، پیشرفت و موفقیت حاصل نمی شود و این امنیت را مدیون شهدای جنگ تحمیلی ، شهدای ادیان توحیدی هستیم.


حجت الاسلام حیدری با اشاره به نقش آفرینی امام خمینی(ره) در گردآوری تمامی ادیان توحیدی در زیر یک پرچم در نظام جمهوری اسلامی، اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب، به گونه ای مدیریت نموده که ادیان توحیدی در کمال آرامش در کنار هم زندگی کرده و هیچ گونه مشکلی ندارند.

وی در تشریح وجود مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در مجلس شورای اسلامی ایران، تمامی ادیان کرسی دارند و می توانند ابراز عقیده و نظر داشته باشند.

این امام جماعت، توضیح داد: در بحث کرونا، برخلاف کشورهایی همچون انگلیس و فرانسه که مدعی تمدن و قدرت هستند، آمار کشته شدگان از بیماری، کمتر بو و این به جهت مدیریت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همکاری جهادگران سلامت و پرستاران بود که توانستیم، بیماری کرونا را کنترل کنیم.




انقلاب اسلامی زندگی نوینی را برای ارامنه ایران به ارمغان آورد


سیبوه سرکسیان ” اسقف ارامنه تهران” در مراسم شکر گذاری پیروان ادیان الهی(مراسم صبر و شکر ادیان توحیدی) که عصر امروز ۲۱ بهمن در کلیسای حضرت مریم در تهران برگزار گردید، اظهارکرد: برای تمام جهانیان علی الخصوص ایرانیان  صلح و آرامش را از خداوند منان مسئلت دارم.


وی ادامه داد: در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم؛ انقلاب اسلامی برای ما زندگی نوینی را به ارمغان آورد و در طی این ۴۲ سال از عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی، در کنار روزهای سخت،  روزهای طلایی را گذراند.

سیبوه سرکسیان اظهار کرد: انقلاب ۴۲ ساله دارای روزهای سفید و خوش که مانند آسمان درخشیدند بود و رنگین کمان زیبا بعد از هوای ابری و طوفانی پیدا می شود و امروز شاهد روشنی در انقلاب اسلامی هستیم.


وی بیان کرد: زندگی نوین انقلاب را مدیون اندیشه های رهبر معظم انقلاب و رشد و ترقی ایران می دانم؛ ایرانی که امروز مدنظر تمام دولت ها در جهان است.





 

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۱۹۳
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha