in11111111111111111dex
به گزارش تهران پرس، حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) صبح امروز بیستم بهمن در نشست خبری با خبرنگاران که در ساختمان مرکزی این دانشگاه در تهران برگزار شد، بان بیان اینکه دشمنان حتی از رسیدن دارو به کودکان سرطانی کشورمان خودداری می‌کنند، اظهار داشت: بنده به عنوان رئیس انجمن خون اعلام می کنم که شرکت‌های داروسازی که ادعا می‌کنند که با سیاست کاری ندارند، اما در عمل می بینیم که از دادن داروهای شیمی درمانی به ایران خودداری می‌کنند که یکی از این شرکت‌ها، شرکت داروسازی فایزر امریکایی است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های دولت ترامپ به تک تک مردم و کودکان ایران از نظر دارویی ضربه وارد کرد، تاکید کرد: اگر توان تولید دارو در داخل کشورمان را نداشتیم باید شاهد از دست رفتن بیماران زیادی به ویژه کودکانمان می‌بودیم و این در حالی است که کشورهایی همچون امریکا که ظالمانه ترین تحریم های غذایی و دارویی را بر کشور ما تحمیل کرده اند، در شعار می‌گویند که تحریم‌ها مربوط به دارو و خدمات پزشکی نمی‌شود اما در عمل اصلاً این طور نیست و شرکت‌های دارویی آمریکا از دادن دارو به ایران خودداری می‌کنند.

ابوالقاسمی با تاکید بر این نکته که ما هیچ چاره‌ای نداریم که یک رقابت دانشی را در سطح بین‌الملل ادامه بدهیم و دانش خود را رشد دهیم، اظهار داشت: وقتی دیدیم که بیگانگان که ادعای حقوق بشری دارند، به کودکان سرطانی رحم نمی‌کنند مطمئن شدیم که در مورد واکسن کرونا هم با ما رفتار مناسبی ندارند و تلاش کردیم با تکیه به دانش پزشکی خودمان، اقدام به تولید واکسن کرونای ایرانی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تولید واکسن در ایران را یکی از اقدامات مهم برای مقابله با بیماری کرونا برشمرد و افزود: اینکه ما در یک اپیدمی به صورت اورژانسی بخواهیم واکسن تهیه کنیم را تا کنون تجربه نکرده بودیم اما در کرونا توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم و یک واکسن را روز گذشته رونمایی کردیم و یک واکسن دیگر را به زودی رونمایی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ دستگاه اکسیژن را توانستیم در دانشگاه بقیه الله(عج) تولید کنیم و به مردم بدهیم و در تولید ماسک در کشورمان خودکفا شویم، افزود: بحمدالله در داخل دانشگاه بقیه الله(عج) ماسک تولید می شود و نیازی به خارج از کشور نداریم و بیش از ۱۰ هزار و ۷۵ بیمار کرونایی را تا به امروز در بیمارستان بقیه الله پذیرش کرده ایم که از ظرفیت این بیمارستان، ۴۰ درصد را به مردم عادی اختصاص دادیم.

تحریم دانشگاه بقیه الله(عج) توسط ترامپ

ابوالقاسمی با انتقاد شدید از رفتار ترامپ در تحریم دانشگاه بقیه الله(عج) اظهار داشت: دانشگاه بقیه الله(عج) محل کسب علم و دانش است است اما توسط فرد احمقی همچون ترامپ تحریم شد اما با این وجود توانستیم بیش از ۱۵۰ مقاله را در ژورنال‌های مختلف به مرحله چاپ برسانیم اما در مجموع، تحریم های امریکایی ها نشان دهنده مخالفت آنان با رشد دانش پزشکی در کشورمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با اعلام اینکه در جهت خودکفایی کیت آنتی ژن در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اقدامات موثری انجام شده است، گفت: در صورت صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو این کیت‌ها به تولید انبوه می‌رسد تا در طرح شهید سلیمانی استفاده شود و بحمدالله باید اعلام کنم که در طرح شهید سلیمانی جنبه‌های مختلفی از جمله تشخیص سریع بیماری کرونا دیده شده که مستلزم داشتن کیت کافی و ارزان است که ما به تولید آن خواهیم پرداخت.

وی تاکید کرد: ما با سازمان انتقال خون هماهنگ شدیم و هنوز هم مرکز پلاسماگیری ما فعال است و چندین هزار بیمار از پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا استفاده کردند که باعث کاهش مرگ و میر بیماران کرونا به ۱۰ درصد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بیان کرد: در زمینه تزریق سلول‌های بنیادی نیز پیشرفت داشتیم و به بسیاری از بیماران کرونایی سلول بنیادی تزریق کردیم بیش از ۲۲۰ پروژه کد اخلاق گرفتند و داروهای گیاهی نیز در این زمینه کد اخلاق گرفتند و وارد فاز آزمایش شدند. در دانشگاه خود مراکز آموزشی فعالی داریم که به تربیت نیروی انسانی برای سایر دانشگاه‌ها اقدام می‌کند.

ابوالقاسمی با بیان اینکه دانش واکسن را صفر تا صد آن را در همین دانشگاه ایجاد کردیم و آزمایش روی موش، خرگوش را انجام دادیم، تصریح کرد: پلتفرم واکسن ما متعلق به بخش‌های خصوصی است؛ واکسن کرونای ما نو ترکیب است اما واکسن دیگر که در دست تولید است واکسن ویروس کشته شده است‌.

منطقی نیست از دشمن واکسن وارد کنیم

ابوالقاسمی درباره ممنوعیت ورود واکسن فایزر به کشور گفت: باید با تمام قوای کشور در جهت تولید واکسن پیش می‌رفتیم، باید توجه کنیم که همین واکسن فایزر را هم غربی‌ها به اندازه کافی به آن دسترسی ندارند و برای همین رو آورده‌اند به واکسن روسی کرونا.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: وقتی منابع متعددی برای تهیه یک فرآورده بیولوژیک داریم، آیا منطقی است که از یک کشور که دشمن ماست آن را تهیه کنیم؟ منطق به ما می‌گوید از جایی واکسن کرونا وارد کنیم که حداقل دشمنی با ما نداشته باشند، وقتی دانشمندان ما را اسرائیل و آمریکا ترور می‌کنند چطور باور کنیم که واکسن آن‌ها برای ما مفید است؟

ابوالقاسمی گفت: مگر ما کم سابقه داریم از کارهایی که این کشورها علیه مردم ما انجام داده‌اند مگر ما یادمان رفته که با گاز شیمیایی بیمارستان‌های ما را بمباران کردند؟ باید برای تهیه یک واکسن این مسائل در نظر گرفته شود از سوی دیگر واکسنی که در منهای ۷۰ درجه سانتی گراد باید نگهداری شود نیازمند زیرساخت‌های فراوان است.

وی تاکید کرد: وقتی راه‌های متفاوتی برای تهیه فراورده‌های بیولوژیک داریم باید از راه‌هایی که امن‌تر است برای واردات واکسن کرونا استفاده کنیم.

واکسن دانشگاه بقیه الله به زودی وارد فاز انسانی می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با اشاره به اظهارات یک فرد در رابطه با عوارض واکسن کرونا گفت: او جنایت کار است و باید دستگیر و محاکمه شود، اظهارات او باعث شد که بسیاری از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست بدهند.

ابوالقاسمی بیان کرد: تبلیغات وی نه تنها جان بیماران کرونایی را گرفت بلکه باعث بسیاری از کودکانی که زردی داشتند هم جان خود را از دست بدهند. حامیان این فرد آدم‌های زر و زور و پول هستند.

وی ادامه داد: ما در اسفندماه سال گذشته واکسن کرونا را کلید زدیم و دو واکسن در این دانشگاه توسعه یافته است و نزدیک فاز انسانی است یک واکسن کرونا صفر تا صدش با پشتیبانی سپاه پاسداران در دانشگاه علوم پزشکی ما کلید زده شده است و یک واکسن کرونای دیگر نیز با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و توسط متخصصین دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در دست تولید است و فازهای حیوانی را در خرگوش و میمون به خوبی طی کرده است و مستندات آن در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است که در صورتی که اجازه بدهند وارد فاز انسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۱۴۸
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha