in22222222222222dex
به گزارش  تهران پرس ، حسن صفات، در نشست دبیرخانه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی که با حضور مدیرکل آموزش شهروندی و مدیران منطقه برگزارشد با اشاره به اینکه سبک زندگی آپارتمان نشینی سال هاست در پایتخت غالب شده است گفت: براساس سرشماری صورت گرفته بیش از ۹۰درصد از خانوارهای پایتخت در آپارتمان ها سکونت دارند و این مساله روز به روز در حال گسترش است. بنابراین، ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در این شرایط از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: وجود تنوع فرهنگی و گاهی اوقات تضاد فرهنگی بین ساکنین آپارتمان و عدم آشنایی آن ها با عناصرفرهنگ آپارتمان نشینی گاها منجر به مشکلات فرهنگی و اجتماعی در بین ساکنین آپارتمان می شود و پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی می تواند ضمن تقویت فرهنگ مشارکت و گفتگو دستاوردهای زیادی در ارتقای تعاملات اجتماعی و تقویت هویت شهروندی داشته باشد.

سرپرست شهردار ی منطقه۲ بابیان اینکه شهروندی بر تکالیف و مسئولیت های شهروندان در قبال یکدیگر و در قبال شهری که در آن زندگی می کنند، شکل می گیرد گفت: زندگی در شهرنمی تواند یک شهرنشین را به شهروند تبدیل کند وبرای رسیدن به شهروند باید اصول، قواعد و رفتارهایی تغییر کند که این اصول مبتنی بر مجموعه ای از آگاهی های حقوقی، فردی و اجتماعی است .

مجتبی دانشور،مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران نیز دراین نشست با اشاره به اینکه پویش ارتقای فرهنگ اپارتمان نشینی یک پویش ۳۶۰ درجه است گفت: این پویش بستری برای حوزه آموزش شهروندی است و در راستای مأموریت‌های آموزش و ارتقای مشارکت های شهروندی و تحقق شعار «تهران؛ شهری برای همه» طراحی و تدوین شد.

وی با بیان اینکه پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در دو فاز ترویج گری و تسهیلگری اجرا می شود گفت: قوانین و حریم خصوصی، همسایگی و مشارکت مردمی، افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی و مدیریت و کاهش پسماند محورهای این پویش لسا و تلاش دارد تا به بسترسازی در زمینه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی کمک کند.
کد خبر: ۴۱۴۷
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha