۶a70587d-132a-4ca6-980c-0c9c52805617
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری مانور حریق ناشی از زلزله در بازار بزرگ تهران واقع در این منطقه خبر داد و گفت: مانورهای عملیاتی با موضوع زلزله در شهری زلزله‌خیز مانند تهران، از مهم‌ترین اقدامات برای مدیریت بحران در هر منطقه از این شهر به شمار می‌رود.

وی کاهش تلفات و خسارات ناشی از بلایایی نظیر زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های سریع و اصولی و افزایش آگاهی عمومی در مورد باید و نبایدهای زلزله را از جمله اهداف چنین مانورهایی معرفی کرد و ادامه داد: به منظور افزایش آمادگی نیروهای امدادرسانی در مواقع بحرانی، شهرداری منطقه ۱۲ با همکاری اداره کل بحران استان تهران، سازمان آتش نشانی، هلال احمر، مرکز خدمات پیش بیمارستانی (اورژانس) شهر تهران، همچنین همه ادارات خدماتی محدوده، مانور عملیاتی عوامل ناشی از زلزله-حریق را در بازار بزرگ تهران به اجرا درآورد.

شهردار قلب طهران با اشاره به اینکه ویژگی مانور برگزارشده، توجه به موضوع اطفای حریق ناشی از زلزله بوده و از این منظر با نگاهی تخصصی‌ به اجرا درآمده، بیان کرد: در این مانور که با پیش‌فرض وقوع زلزله‌ای با بزرگای ۵/۵ ریشتر در گسل ری برگزار شد، از امکانات تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) سازمان اورژانس به منظور نجات مصدومین احتمالی استفاده شد.

وی افزود: توجه به موضوع اطفای حریق و نجات مصدومان از دیگر برنامه‌های تعریف‌شده برای این مانور بود که با استفاده از نیروهای امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی به منظور ارتقای سطح توان امدادگران به اجرا درآمد.

مطابق سناریوی این مانور، زلزله فرضی به قوت ۵/۵ ریشتر در گسل ری رخ می‌دهد که طی آن یک ساختمان تخریب و چندین ساختمان دچار حریق می‌شوند و در اثر آوار، یک نفر فوت، ۲ نفر مصدوم بدحال و ۱۵ نفر مصدوم سرپایی می‌شوند. طی این مانور ۲ مصدوم بدحال به بیمارستان‌های اطراف محدوده فرستاده می‌شوند و بقیه مصدومان در چادرهای تریاژ سازمان هلال احمر مورد مداوا قرار می‌گیرند؛ همچنین به منظور اسکان اضطراری احتمالی مردم، ۳ عدد چادر اسکان اضطراری در محل برپا می‌شود. پلیس راهنمایی و رانندگی نیز برای ساماندهی تردد خیابان‌های اطراف در محل حاضر است.

ماشین‌آلات و تجهیزات به‌کاررفته در این مانور شامل ۶ دستگاه خودروی امداد و نجات مربوط به سازمان آتش‌نشانی، ۲ دستگاه آمبولانس مربوط به اورژانس و هلال احمر، تیم آنست، خودروهای عملیاتی اضطراری سازمان‌های آب و برق و پلیس راهنمایی و رانندگی بود. مانورهای زلزله، اعلامی برای آمادگی نیروهای امدادی، هنگام وقوع زلزله و ارزیابی توان عملیاتی آن‌هاست که توسط ستاد مدیریت بحران هر منطقه در شهر تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۱۶۰
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha