به گزارش خبرنگار تهران پرس، صبح امروز نشست خبری محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اصحاب رسانه در ایوان شمس برگزار شد.
۲۰۲۱۰۲۰۸_۱۱۰۶۳۶

به گزارش خبرنگار تهران پرس، صبح امروز نشست خبری محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اصحاب رسانه در ایوان شمس برگزار شد.


جوادی یگانه گفت: تهران شهری برای همه به معنای این است که تهران برای افراد برخوردار نباشد. در تهران ۱۴۰۰ تفکیک سنی و جنسی از نظر وجه مثبت آن خواهیم داشت. همچنین کمپینی را راه اندازی کردیم. در مدیریت شهری همه باید حس "کسی بودن" را حس کنند.


وی ادامه داد: مردم مخالف حضور دستفروشان در مترو و برخورد با آن ها هستند. دست فروشی راهی برای تامین مایحتاج است و آن‌ها فقیرانی هستند که آبرو دار هستند. از همین رو این موضوع نیازمند تمهیدات ویژه ای است.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مدیران شهرداری به دنبال این هستند که دستفروشانی در ایستگاه های شلوغ حاضر نشوند و همچنین مدیران شهرداری به دنبال گفتگو با این افراد هستند تا مشکلات و نگرانی مردم از حضور این دستفروشانی ها در شرایط کرونایی برطرف شود.


مشکل موتورسواران متخلف به تدریج حل می شود

وی با اشاره به رویکرد انسان محور بودن شهرداری افزود: یکی از درخواست های شورای شهر آموزش و فرهنگسازی و برخورد با موتورسواران بود. ما از موتورسواران بد به موتورسواران خوب و راه اندازی کمپین آن رسیدیم.

جوادی یگانه با بیام اینکه برخی از موتورسوران با این وسیه نقلیه امرار معاش می کنند، گفت: در برخی از پیاده رو ها عابران کمتری حضور دارند همانند پیاده رو لاله زار و به دنبال بازگرداندن زیست قبلی آن هستیم. مشکل موتور سوران متخلف به تدریج حل خواهد شد. تنها برخورد با این مخالفان پاسخگو نخواهد بود و باید در این زمینه آموزش و فرهنگ سازی صورت گیرد‌.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: دو گانه معیشت و سلامت بسیار جدی است و شهرداری با این موضوع روبه رو شده است و در مکان‌هایی مانند برج میلاد و سازمان ورزش که با مردم سروکار دارند به مشکل برخوردند.


وی ادامه داد: شعار شهرداری تهران شهری برای همه است و به شهری انسان محور شدن درحال انجام است و تعبیر ما این است که مردم برای امری غیر از کار و خرید باید به خیابان‌ها بیایند و ارتباط خود را در محله افزایش دهند.

جوادی یگانه با اشاره به خواست مردم برای تحقق عدالت اجتماعی بیان کرد: مردم می‌خواهند میان شمال و جنوب شهر عدالت ایجاد شود و در معاونت فرهنگی ما سرا‌های محله را داریم و از ابتدا دیدگاه معاونت اجتماعی مردم محوری است.

همکاری سپاه با شهرداری در دوران کرونا

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران اظهار کرد: در محرم امسال دستور العمل مشترکی میان شهرداری و سپاه منعقد شد و ما با اصناف و مساجد همکاری کردیم و در دوران کرونا به خانواده تاکید داشته ایم.

وی با اشاره به رویکرد معاونت اجتماعی گفت: مردم جان شهر هستند و اگر آن‌ها نباشند ماهم نیستیم در محرم امسال اقدامات ما بیشتر از سال‌های گذشته بود و اصرار ما این است که کار باید به دست مردم انجام شود.

جوادی یگانه با اشاره به کوچه دوستی گفت: این برنامه شهرداری است که در محله مظاهری منطقه ۱۵ انجام شده است و توسعه پیدا می کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به بیماری کرونا گفت: ما قبل از شیوع کرونا در تهران آموزش‌های لازم را در سرا‌های محله آغاز کرده بودیم و امسال به سمت نوروزخانه رفتیم و کنسرت‌های آنلاین یکی از برنامه‌های شاخص ما بود.

وی ادامه داد: در دوران کرونا نظر سنجی‌های متعددی برگزار کردیم و کمپین‌های متعددی در این راستا برگزار شد همچنین شهر دوستار کودک با مدرسه تابستانی آغاز شد تا دانش آموزان و نوجوانان از آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

جوادی یگانه با بیان اینکه شهر برای زنان باید امن باشد گفت: درحال حاضر برای انجام این امر روشنایی خیابان افزایش یافته و به دنبال امن کردن فضا‌های محصور و کوتاه‌تر کردن پوشش گیاهی هستیم و می‌خواهیم تا ساعت خدمت دهی حمل و نقل عمومی شهر را افزایش دهیم زیرا زنان و مادران باید در شهر امنیت داشته باشند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره شهر دوستدار سالمند گفت: برای انجام این امر شهر مناسب سازی می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر تمام گرمخانه‌های تهران ۲۴ ساعته خدمت می‌دهند و موضوع مقابله با کار کودکان مداوم پیگیری می‌شود و بنای ما برخورد با مسئله کودک کار نیست بلکه به دنبال اصلاح کار پیمانکاران شهری هستیم.

جوادی یگانه با اشاره به املاک بند ۶ ماده ۵۵ تصریح کرد: این املاک برای کار‌های عام المنفعه است و لایحه آن به شورای شهر رفته است و منتظر پاسخ شورا هستیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به دهه فجر گفت: اصل کار راهپیمایی است که امسال خودرو و موتور پیمایی داریم. ما در سال‌های گذشته ایستگاه های فرهنگی و پرچم ها را در محله‌ها ایجاد میکردیم و در مناطق آذین بندی انجام میشد و در مساجد شاخص شهر تهران سخنرانی داشتیم و مانند سال گذشته از جشنواره فیلم فجر حمایت کردیم.

وی ادامه داد: با شورای هماهنگی و سپاه همکاری داریم و در مسیر راهپیمایی امسال شهرداری تهران غرفه‌های متعددی دارد و ویدئو مپینگ در میدان آزادی و نور پردازی در پل طبیعت و برج میلاد انجام می‌شود و تعداد زیادی پرچم خریداری شده که اهدا خواهد شد.

جوادی یگانه در پاسخ به سوالی درباره تعطیلی مراکز فرهنگی و گردشگری و به مشکل خوردن این مراکز از نظر مالی اظهار کرد: علاوه بر برج میلاد سازمان ورزش هم این مشکل دارد و تمام اصناف هنری و گردشگری تهران با این مشکل مواجه شدند درحال حاضر راه حل پیشنهادی این است که بصورت قانونی حمایت کنیم و حمایت شهرداری از جشنواره فیلم فجر سبب کمک رسانی به برج میلاد شد. برج میلاد ردیف جبران هزینه ندارد و هر برنامه‌ای که در برج میلاد انجام می‌شود در حساب می‌ماند و یکی از خدمات جشنواره فیلم فجر بود که منجر به درآمد زایی برای برج میلاد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ساماندهی دست فروشان مترو بیان کرد: موضوع دست فروشی پیچیده است و مردم مخالف دست فروشی هستند، اما در مقابل، با برخورد با دست فروشی هم مخالف هستند. دست فروشی محصول فقر است و مانند موضوع کودکان کار است. دست فروشی راهی برای تامین معاش است و رسیدن به حد وسط دشوار است و تعدادی از آن‌ها توانایی اجاره کردن غرفه در مترو را ندارند و مترو به دنبال بررسی این موضوع است.

جوادی یگانه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره املاکی که قرار است بصورت عام المنفعه در اختیار مردم قرار گیرد گفت: بند ۶ ماده ۵۵ می‌گوید شهرداری می‌تواند بهره برداری از املاک خود را به عام المنفعه اختصاص بدهد. شورای اسلامی شهر تهران در آبان ۹۶ مصوبه‌ای داشت که واگذاری املاک باید با مصوبه شورا باشد و تلاش شد این املاک فهرست شوند و همه این املاک فهرست شده اند و آن‌هایی که عام المنفعه نبودند پس گرفته شدند و مابقی موارد به شورا ارسال شد و شورا تصمیم میگرد که املاک تعلق بگیرند یا خیر و ما منتظر تصمیم شورا برای این املاک هستیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره آمار مرگ و میر در گرمخانه‌ها بر اثر کرونا گفت: گرمخانه‌ها مجموعه‌ای منظم هستند و افرادی که وارد گرمخانه‌ها می‌شوند ابتدا باید حمام بروند و لباسشان تعویض شود. از زمان کرونا ما علائم همه افراد را چک میکردیم و بنای شهرداری در افشا کردن مرگ و میر در گرمخانه‌ها نیست و من به یاد ندارم که عددی از این مرگ و میر داشته باشیم.

وی با اشاره به موتور سوارانی که وارد پیاده راه‌ها می‌شوند گفت: بسیاری از موتور سواران برای امرار معاش از موتور استفاده می‌کنند و برای همین کمپین موتور سوار خوب ایجاد شد تا شهر برای عبور عابر پیاده فراهم شود. تهران شهر زنده‌ای است ما گفتگو‌های متعددی در این رابطه داشته ایم و زنده بودن شهر قوت است و ما معتقدیم این موضوع به افزایش امنیت و اشتغال کمک می کند و هم اکنون این طرح درحال انجام است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۱۴۴
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha