IMG-20210208-WA0080
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ سردارمحمد حسین حمیدی، رئیس پلیس راهور پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در محل پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ برگزار شد، در تشریح  تمهیدات و محدودیت های تردد در روز ۲۲ بمهمن ماه و مسیرهای تردد موتورسواران و خودروها در راهپیمایی، گفت: برابر مصوبات ستاد ملی کرونا راهپیمایی امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت برگزار خواهد شد و این مراسم بدون حضور افراد پیاده و به صورت تردد موتورسیکلت و خودرویی برگزار می‌شود.

وی افزود: مسیرها همان مسیرهای دوازده گانه سنوات گذشته می باشد که ۶ مسیر برای موتورسیکلت سواران و ۶ مسیر هم برای تردد خودرو سواران در نظر گرفته شده است که این تردد ها به هیچ وجه با یکدیگر تداخل نداشته و در این سالروز هر یک در طول مسیر خود به شادی می پردازند و این پیروزی شکوهمند را جشن می گیرند .

سردار حمیدی عنوان کرد: بدلیل شرایط کرونایی نوع مراسم امسال فرق کرده و این راهپیمایی به صورت تردد موتورسیکلت سواران و خودروها و بدون حضور افراد پیاده برگزار خواهد شد. فراخوانی برای حضور پیاده مردم در این جشن وجود ندارد و مردمی که قصد شرکت در این مراسم را دارند از همان مسیرهای دوازده گانه سنوات گذشته به صورت موتورسوار و خودرویی می بایست استفاده نمایند .

رئیس پلیس راهور پایتخت بیان کرد: اصل برنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه از میدان امام حسین ( ع ) شروع می شود و تا میدان آزادی برای موتورسیکلت ها به صورت رفت و برگشت پیش بینی شده و خودروها در محدوده میدان صادقیه به سمت میدان آزادی شمال به جنوب و از مسیر جنوب به شمال هم در مسیر میدان فتح و آیت الله سعیدی نیز برای تردد وسایط نقلیه خودوریی در نظر گرفته شده است .

وی گفت : محور خیابان انقلاب و آزادی از میدان امام حسین ( ع ) تا میدان آزادی مسیر ویژه راهپیمایی موتورسواران در نظر گرفته شده است. محور آیت الله سعیدی در مسیر جنوب به شمال از میدان فتح تا میدان آزادی و مسیر شمال به جنوب جناح از فلکه دوم صادقیه تا میدان آزادی مسیر ویژه تردد خودرو سواران در نظر گرفته شده است .

سردار حمیدی عنوان کرد: شرق به غرب خیابان انقلاب و آزادی مسیر ویژه تردد موتورسواران هم لاین عادی و هم لاین ویژه در نظر گرفته شده است و غرب به شرق خیابان آزادی و انقلاب جهت خروج موتورسواران و برگشت آنها در نظر گرفته شده است .

رییس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: خودرو سوارانی که قصد شرکت در راهپیمایی را دارند از محدوده جنوب غربی و جنوبی از بزرگراه فتح و آیت الله سعیدی به سمت شمال حرکت می کنند وارد رینگ خارجی و زیرگذر شرقی و در ادامه وارد جناح شمال خواهند شد یعنی به سمت آزادی شرق وبه سمت مخصوص غرب اجازه تردد ندارند و صرفا وارد جناح به سمت شمال خواهند شد و از طریق پل جناح شیخ فضل الله می توانند انتخاب مسیر نمایند و به سمت غرب و شرق و شمال ادامه مسیر دهند .

وی افزود : خودروهایی که از مسیر شمال به جنوب جناح و از فلکه دوم صادقیه از آزادراه و شیخ فضل الله وارد جناح به جنوب می شوند وارد زیرگذرغربی نخواهند شد و به سمت مخصوص غرب ادامه مسیر خواهند داد. آنچه مورد اهمیت است مسیرهای ۱۲ گانه در نظر گرفته شده است که ۶ مسیر همان مسیرهای سال های گذشته است که مسیرهای یک ، چهار ، پنج ، شش ، هفت و هشت مسیر ویژه تردد موتورسواران در نظر گرفته شده است و مسیرهای دو ، سه ، نه ، ده ، یازده و دوازده مسیر ویژه تردد خودروسواران در نظر گرفته شده است .

سردار حمیدی بیان کرد: یک تغیری که ما امسال داریم در مسیر شماره یازده می باشد که قبلا از تهرانسر وارد مخصوص به سمت شرق می شدند ولی امسال با توجه به اینکه خودروسوار در نظر گرفته شده از طریق بلوار شاهد وارد گها وارد بزرگراه فتح به سمت شرق ، میدان فتح و آیت الله سعیدی به سمت شمال خواهند شد .

وی افزود : اعمال محدودیت ها از ساعت ۲۴ شب قبل از مراسم توسط پلیس راهور تهران بزرگ انجام خواهد شد و خودروهایی که در این مسیر پارک شده باشند توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل می شوند که رانندگان انها می توانند برای اطلاع از وضعیت خودروی خود با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل نمایند .

سردار حمیدی گفت : تنها یک مسیر و آنهم مسیر شماره ۱۱ متفاوت خواهد بود که از مسجد جامع حضرت رسول اکرم ( ص ) خیابن تهرانسر خیابان شاهد خیابان گلها بزرگراه فتح شرقی میدان فتح بزرگراه آیت الله سعیدی و میدان آزادی خواهد بود .

وی بیان کرد اعمال محدودیت ها از ساعت ۷ صبح روز ۲۲ بهمن ماه شروع و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت در این ساعات تردد اتوبوس ها از پایانه غرب ممنوع خواهد بود و حرکت مسافرین و خودروهای مبدا فرودگاه از مسیر جایگزین صورت خواهد گرفت و در آنروز طرح ترافیک نخواهیم داشت .

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان از راکبین موتورسیکلت خواست ضمن استفاده از کلاه کاسکت و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این مسیر ها تردد نمایند .

گزارش: ساراپیرانه

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۱۴۵
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha