۱۵۷۸۷۶۴۰۷
به گزارش تهران پرس ، مجتبی شکری روز یکشنبه  با بیان اینکه این منطقه از شهر تهران در معرفی ایده «حمل و نقل سکوت» پیشگام است و مناطق دیگر نیز این الگو را می توانند اجرا کنند، گفت: این ایده از توصیه‌های کارشناسان حوزه بهداشت پیروی می‌کند و به طور علمی تاثیر کاملا چشم گیری در کاهش شیوع ویروس کرونا دارد.

وی توضیح داد: افرادی که فریاد می‌زنند یا با صدای بلند صحبت می کنند یا با تلفن صحبت می‌کنند، می‌توانند تا ۵۰ برابر ذرات ویروسی بیشتری را به محیط منتشر کنند، عملا تمام این موارد که می تواند دلیل عمده انتقال ویروس کرونا باشد، در سیستم های حمل و نقل عمومی روزانه توسط افراد استفاده می شود.

شکری ادامه داد: اجرای ایده حمل و نقل سکوت یا حمل نقل بدون صحبت کردن می تواند در کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بسیار ارزشمند و اثربخش باشد و در نهایت این اقدام می‌تواند در حفظ سلامتی شهروندان تهرانی کمک کند.

شهردار منطقه سیزده تهران عنوان کرد: بسیاری از مردم در استفاده از حمل و نقل عمومی نگرانی دارند زیرا رعایت پروتکل های بهداشتی کاملا قابلیت اجرا ندارند و رعایت فاصله ایمنی دشوار است، اما با اقداماتی مانند ممنوعیت خوردن یا آشامیدن و سکوت، می توانند میزان شیوع این ویروس را کاهش دهند.

شکری تاکید کرد که این تنها یک توصیه مفید و موثر است و عدم رعایت آن جریمه‌ای برای استفاده کنندگان از سیستم حمل و نقل عمومی در پی نخواهد داشت.

به گفته وی، هدف دیگر بعد از اجرای این طرح، اجرای گسترده این ایده در دیگر مناطق شهر تهران و حتی کلان شهرها و شهرهای بزرگ کشور با هدف فرهنگ سازی «صحبت نکردن» در سیستم های حمل و نقل شهری و حتی برون شهری است.

شهردار منطقه ۱۳ تهران خاطرنشان کرد: در خطوط حمل و نقل عمومی این منطقه تابلو هایی داخل واگن‌ های مترو و اتوبوس ها و حتی داخل خودروهای تاکسی نصب شده است که پیام سکوت در حمل و نقل را دارد.

وی افزود : اداره حمل و نقل عمومی شهرداری منطقه ۱۳ شهر تهران «اجتناب از سخن گفتن» در ناوگان حمل و نقل عمومی این منطقه را کلید زده است و از طریق پیام رسان‌های موجود در شبکه حمل و نقل، توصیه‌های خود را به مسافران و شهروندان محترم تهرانی منتقل می‌کند.

شکری، یادآور شد: این یک روش طبیعی پیشگیری و بدون هزینه برای مسافران است که بتوانند از جان خود و اطرافیان خود که در محیط اجتماعی قرار گرفته اند، محافظت کنند.
کد خبر: ۴۰۹۸
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha