۱۵۷۸۷۵۸۲۹
به گزارش تهران پرس ؛ سید مناف هاشمی  در این مراسم در سخنانی گفت: شهروندان قبلا باید تشریفات اخذ وام اسناد ملکی و استعلام محل ملک مورد نظر در رابطه با قرارگیری در محدوده حریم شبکه مترو را با دشواری فراوانی انجام می دادند که با ایجاد سامانه الکترونیکی استعلام این مشکل رفع شد.

وی اظهار داشت: این کار با همکاری مشترک شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، از طریق فضای مجازی تسهیل شده و به این ترتیب استعلام املاک واقع شده در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، صرفاً از طریق نمایندگان بانک‌ها و دفاتر اسناد رسمی صورت گرفته و نیازی به حضور شهروندان برای اخذ استعلام مربوطه نخواهد بود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: شیوه پاسخ‌گویی حضوری به استعلام‌های حریم و معارضات مترو در تهران در چند سال اخیر، وقت و انرژی فراوانی از شهروندان تهرانی گرفته و بخصوص در ایام کرونا و با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دردسرهای فراوانی برای ارباب رجوع رقم زده بود.

به گفته وی در شکل جدید کار، نماینده بانک یا دفترخانه با بازگشایی رمز ورود مخصوص خود در تارنمای my.tehran.ir با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که از شرکت مترو دریافت می‌کند، بدون فوت وقت و نیاز به حضور فیزیکی، استعلام مربوطه را از طریق سایت Inquiry.tehran.ir انجام داده و پاسخ لازم را اخذ می‌کند. با این اقدام نرم‌افزاری که حدود ۵ ماه زمان برای طراحی و اجرای آن صرف شد، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت ارباب رجوع بابت مراجعه حضوری به شرکت مترو، سرعت اخذ استعلام‌ها نیز افزایش مطلوبی خواهدیافت.

هاشمی خاطرنشان کرد: در این مراسم همچنین تفاهم نامه ای به منظور تقویت فیبر نوری در ناوگان مترو تهران تفاهم نامه ای بین شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به امضا رسید.

وی تاکید کرد:به اعتقاد من رضایتمندی وپاسخگویی به‌موقع به شهروندان در این زمینه می‌تواند فساد را کاهش دهد و وقت شهروندان را کم‌تر بگیرد.


از مراجعه حضوری شهروندان به شرکت مترو جلوگیری شد

همچنین مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه نیز در این مراسم گفت: از حدود چندسال پیش این بحث مطرح بودکه هر اتفاقی قرارباشد بیفتد نیاز است تا شخص استعلام محل ملک‌مورد نظر را در رابطه با قرارگیری درمحدوده حریم مترو بگیرد و مشخص شود که این ساخت وساز چه ارتباطاتی با مسیرهای مترو دارد.

علی امام اظهار داشت: بحث راه اندازی سامانه الکترونیکی حریم مترو به عنوان یک سری خدمات غیرقابل اجتناب راه اندازی شد با این اوصاف دیگر نیازی به حضور شهروندان برای اخذ استعلام نخواهد بود.

به گفته وی، روزانه ۲۰۰ شهروند برای پاسخ استعلامات خود به شرکت مترو مراجعه می کردند که با رونمایی از این سامانه از تردد این شهروندان کاسته شد.

علی امام افزود: همچنین روزانه حدود یکصد ایمیل نیز برای پاسخ استعلامات از سوی بانک ها و دفترخانه ها روزانه به شرکت مترو ارسال می شد که با راه اندازی این سامانه نماینده بانک یا دفترخانه به دنبال بازگشایی رمز ورود مخصوص خود در تارنمای my.tehran.ir با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که از شرکت مترو دریافت می کند بدون فوت وقت و نیاز به حضور فیزیکی استعلام مربوطه را بصورت الکترونیکی انجام داده و پاسخ لازم را در کوتاهترین زمان ممکن اخذ می کند.

به گفته وی، با این اقدام نرم افزاری که حدود ۵ ماه زمان برای طراحی و اجرای آن صرف شد ضمن جلوگیری از اتلاف وقت ارباب رجوع بابت مراجعه حضوری به شرکت مترو سرعت اخذ استعلام ها نیز افزایش مطلوبی خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، خط مترو تهران در هفت خط و حدود ۱۳۰ ایستگاه فعال است که این ناوگان در خطوط ۶ و ۷ در حال توسعه است.

همچنین عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو تهران نیز آغاز شده است.
کد خبر: ۴۰۹۹
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha