به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در سیصد و شصتمین جلسه شورای شهر ضمن تسلیت فوت ایت الله حق شناسی گفت: این عالم ساده زیست، رفتار مردمی داشتند و در شرق تهران پشتیبان مردم نیازمند بودند و اثر گذاری زیادی در تثبیت انقلاب داشتند.

وی خواستار نامگذاری یکی از خیابانهای تهران به نام ایت الله حق شناس شد و افزود: این تقاضای تعداد زیادی از مردم است. انشالله این موضوع را در کمیسیون نامگذاری بررسی نماییم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: روز گذشته بخش دوم ناوگان اتوبوس مینی بوس و تاکسی خریداری شده توسط شهرداری تهران به سیستم حمل و نقل عمومی داده شد، اگرچه از بین رفتن کمبود وسایل حمل و نقل عمومی در تهران زیاد است و این تعداد نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم پایتخت باشد اما برای تشکر از شهرداری دارد که با بودجه خود و با استفاده از اوراق مشارکت این گام مثبت را برداشته و بخشی از مشکلات حمل و نقل عمومی را حل کرده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان دولتی به جای مصوبات کاغذی و وعده های بی نتیجه اقدام عملی برای حل مشکل حمل و نقل عمومی در کلان شهر ها انجام دهند.

وی ادامه داد: تنها ۶ ماه تا پایان کار دولت باقی است و ما تقاضا داریم جلسه مشترک با وزیر کشور شکل بگیرد. کالای اساسی وزارت کشور برای مردم حمل و نقل عمومی است این وزارتخانه باید بودجه این کالای اساسی را تامین کند چرا که روزانه بیش از ۱۰ میلیون نفر در سراسر کشور از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و این عدد باید به بیش از ۳۰ میلیون نفر افزایش باید.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه بیان کرد: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم؛ مردم در دهه فجر امسال یکی از سخت ترین شرایط اقتصادی همراه با افزایش بیکاری را تجربه کردند. باران های متعدد بیش از هر زمان دیگری بر معیشت خانواده های متوسط فشار وارد کرد.

وی افزود: اگر متوقف داریم مردم همچنان از نظام دفاع کنند نباید حرف های نا امید کننده تنش زا مطرح کنیم و این رد کم سابقه و بی سابقه لایحه بودجه از مصادیق از پیام های ناامید کننده بود. از وسایل خواهش می کنم درگیری‌های سیاسی را به کمترین حد ممکن برسانند، چرا که این درگیری‌ها اقتصاد کشور را دچار بحران جدی می کند.

وی گفت: امسال به دلیل رعایت و پروتکل های بهداشتی راهپیمایی ۲۲ بهمن صورت نمی گیرد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۱۰۱
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha