وحید قبادی دانا
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی در خصوص کمک هزینه معیشتی افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید ۱۸ سال فاقد شغل اظهار کرد: در راستای  انجام کمکهای لازم به جامعه هدف سازمان بهزیستی و افراد دارای معلولیت و در اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولیت کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ سال رسیدند و متاسفانه فاقد شغل و درآمد هستند، مبلغ ۴۵۰ هزار تومان به حساب آن ها واریز شد.

وی افزود: این مبلغ برای سه دهک تحتانی دهک‌های پردرآمد و در مجموع برای ۱۴۷ هزار و ۲۲۷ خانوار مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال  واریز شده است. مبلغ ۴۸۰ هزار تومان برای هر خانواده واریز شده است. البته برای اجرای کامل ماده ۲۷ قانون حمایت از ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده که تقریباً این مبلغ حدود سه برابر کل بودجه سازمان بهزیستی است.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۱۳۹۹ از محل بودجه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مبلغ ۲۹۱ میلیارد تومان برای اجرای این ماده از قانون در نظر گرفته شده بود که بر این اساس علاوه بر مبلغ مستمری چهار نوبت یعنی هر سه ماه یک بار این مبلغ به روی کارت بانکی افراد این مبلغ ۴۸۰ هزار تومان واریز شده است که در سه نوبت قبلی بر اساس بودجه خانوار مبلغ ۳۶۰ هزار تومان تا ۴۸۰ هزار تومان واریز می‌شد، در این نوبت توانستیم که با تامین اعتبار مبلغ ۴۸۰ هزار تومان را برای همه خانوارهای مذکور (بیش از ۱۴۰ هزار خانوار) واریز کنیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۰۸۷
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha