۱۳۹۹۱۱۱۵۰۸۴۱۴۵۹۹۹۲۲۱۵۴۲۹۴
به گزارش تهران پرس ،  حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز دولت طی سخنانی اظهار داشت: در ایام مبارکی هستیم و حُسن تصادف ایام دهه فجر با ایام میلاد با سعادت دخت پیامبر گرامی اسلام حضرت زهرای مرضیه(س) و هم‌چنین سالروز میلاد حضرت امام(ره) وجود دارد. این برای ما حائز اهمیت است که سیره و راه پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) و حضرت فاطمه اطهر(س) الگوی زندگی ما هستند و همان‌طور که قرآن مجید این را تأکید می‌کند که پیامبر(ص) الگوست و اهل بیت(ع) و معصومین الگوی زندگی ما هستند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) نیز ویژگی خاصی را دارا هستند که به‌عنوان یک بانوی بزرگ هستند که بیشتر می‌توانند الگویی برای خانم‌ها و دختران جامعه‌ی ما باشند و به حق این روز ولادت به‌عنوان روز زن و روز مادر نامگذاری شده است البته مادر جایگاه والایی دارد و خداوند بعد از اطاعت خود، احسان به والدین را تأکید می‌کند؛ خصوصا در زمان پیری که باید در خدمت پدر و مادر بود و باید احترام و احسان و زبان نرم بیشتری داشت و خداوند این وظیفه را در کنار اطاعت خود قرار داده و این نشان‌دهنده‌ی مقام والای والدین دارد.

رئیس‌جمهور گفت: جایگاه و نقش زن در جامعه مانند مردها حائز اهمیت است و جایگاه زنان از لحاظ مقام انسانی، رشد و کمال انسانی و قرب به خداوند تفاوتی با مردان ندارند و جایی که خداوند می‌خواهد از مقام انسان بگوید، از مرد و زن در کنار یکدیگر نام می‌برد زنان در زمان مبارزات، پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و در صحنه‌های مختلف انقلاب نقش مهمی داشتند و نقش زن و مرد در انتخابات‌ها مساوی است و اتفاقا اگر زنان بیشتر در انتخابات شرکت کنند، آن‌ها تعیین‌کننده هستند و وقتی زنان جامعه از نظر سیاسی دارای این مقام هستند و بعد از انقلاب به‌دور از افراط و تفریط، در مسیر رشد حرکت کردند.

روحانی افزود: همه توان برای مضاعف نشدن مشکلات اقتصادی تلاش می‌کنیم دوماه وقت دولت برای بودجه صرف شد اما حاصل جمع آن صفر شد!هیچ بندی از برجام عوض نخواهد شد، هیچ فردی هم به آن اضافه نخواهد شد؛ برجام را می‌خواهند اهلا وسهلا. اگه نمی‌خواهند بروند دنبال کارشان آمریکا تا امروز ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ بوده است؛ ۷ تا صندلی بود ۶ تا نشسته بودیم یکی جنون ادواری گرفت رفت خوب برگردد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۰۲۳
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha