محمد+جواد+حق+شناس
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ محمد جواد حق شناس, عضو شورای شهر تهران در جریان ادامه بررسی مصوبه ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران درباره الحاق عنوان عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری گفت: نگاه به مسئله گردشگری اینجا مورد بحث است که برخی دوستان عنوان میکنند نمی خواهیم عوارض بگیریم و قرار است، ده سال بعد اخذ شود. صحبت من این است که برای عوارضی که ده سال بعد قرار است گرفته شود ما چرا باید سنگ جلو پای کسی بگذاریم که سرش به سنگ خورده است؟

وی ادامه داد: ما نتوانستیم فرصت لازم را برای شهری که زمانی سه و نیم میلیون جمعیت داشته و ده‌ها هتل ارزشمند پنج ستاره، فراهم کنیم. حال با این شرایط کدام سرمایه گذاری می آید در شهری با جمعیتی بیش از ده میلیون نفر و صدها مشکل هتل بسازد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا خاطر نشان کرد: امروز متاسفانه بعد از چهل و اندی سال نتوانستیم فضای مناسبی برای گردشگری، هتل سازی و اسکان مهمانانی که به این شهر می آیند ایجاد کنیم و تهران را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

حق شناس در ادامه سخنانش خاطر نشان ساخت: تعداد بسیار محدود و مشخصی تصمیم گرفتند که برای حوزه گردشگری وارد عرصه سرمایه گذاری شوند و می خواهند هتل بسازند ،چه فرقی می کند چه شخصی باشد ؟ بحث ما این است که منافع عموم شهر ،آینده شهر، منافع همه شهروندان در این است که هتلی ساخته شود تا تمام اجزای شهر از آن بهره ببرند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا مدافع آن است که تهران را بعنوان یک مقصد گردشگری معرفی کند و شرایط ساخت زیر ساختهای مورد نیاز این هدف را نیز تسهیل کند افزود: تعیین عوارض و حجم عددی آن که می خواهد ده سال آینده نصیب شهرداری شود، مگر چقدر است که باعث میشود با این افراد این رفتار انجام بگیرد؟
کد خبر: ۳۹۴۵
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha